• دوشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401011507019
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

حرمت غار تنهایی مردان را حفظ کنید

حرمت غار تنهایی مردان را حفظ کنید

ایسنا/خراسان جنوبی یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: مردان زمانی که از امری ناراحت هستند، دوست دارند در همان غار تنهایی خود به سر برند تا به حالت عادی برگردند؛ بنابراین بگذارید در غار تنهایی خود بسر برند.

عفت آی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شخصیت مردان و زنان متفاوت است به طوری که هنگامی که زنان از موضوعی ناراحت می‌شوند تمایل بسیاری به بازگو کردن آن موضوع با دیگران دارند، اما بر عکس مردان هنگامی که از یک موضوع ناراحت هستند تمایلی به گفتمان با دیگران ندارند.

وی افزود: مردان زمانی که از امری ناراحت هستند، دوست دارند در همان غار تنهایی خود به سر برند تا به حالت عادی برگردند؛ بنابراین بگذارید در غار تنهایی خود بسر برند.

این روانشناس بیان کرد: زن باید از همسر خود شناخت کافی داشته باشد و از او حمایت‌های عاطفی به عمل آورد و سعی نکند تا به این غار تنهایی مردان سرک بکشند بلکه در این مدتی که همسرشان در غار تنهایی خود است به او بیشتر محبت کنند.

آی ادامه داد: توجه بیش از حد به مرد زمانی که در این وضعیت قرار دارد و به اصلاح سوال پیچ کردن او نه تنها امری را حخل نمی‌کند، بلکه وضعیت را بدتر و مرد را عصبانی تر و روابط را دورتر می‌سازد.

این روانشناس خانواده اظهار کرد: عصبانیت، غذای عصبانیت است. وقتی همسرتان عصبانی است و شما علت عصبانیت آن را  فهمیده‌اید، حتی اگر شما موضوع عصبانیت او باشید سعی کنید در آن موقعیت شما نیز عصبانی نشوید زیرا به هم ریختن اوضاع و فضا تنها باعث ادامه مشاجرات شده و اوضاع را بدتر از پیش خواهد کرد.

آی تصریح کرد: بهترین زمان حرف زدن با مرد، زمانی است که مرد به اندازه کافی فرصت داشته درباره مشکلش فکر کند، احساسات منفی اش را رها کرده و دوباره با احساسات مثبتش ارتباط برقرار کند. اگر مرد بعد از این مدت زمان که در تنهایی گذراند هنوز هم ناراحت بود، نباید با سوال پیچ کردن، او را برای بحث و گفتگو زیر فشار قرار دهید.

وی افزود: تا روز بعد منتظر بمانید و بعد از او بپرسید: «آیا موضوعی هست که بخواهد درباره آن با شما حرف بزند؟» اگر او گفت: «چیزی نیست» و همچنان گرم و دوست داشتنی رفتار نکرد، لازم است قبل از اینکه از غارش بیرون بیاید زمان بیشتری داشته باشد تا احساس مثبتی پیدا کند.

آی خاطرنشان کرد: درست همان طور که ممکن است بیماری سرماخوردگی دیگری مسری نباشد اما هنوز نشانه‌های آن موجود باشد، مرد نیز ممکن است احساسات و مشکلاتش را حل کرده باشد، اما نیاز داشته باشد قبل از اینکه احساسات گرم و صمیمانه اش آشکار شود احساس کند همسرش او را دوست دارد و از او قدردانی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha