• چهارشنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401011004472
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

حضوری شدن کلاس‌های درس مدارس کردستان پس از پایان تعطیلات

حضوری شدن کلاس‌های درس مدارس کردستان پس از پایان تعطیلات

ایسنا/کردستان مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ و حضوری شدن آموزش و کلاس‌های درس خبر داد.

رشید قربانی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: نظر به تصمیم ستاد ملی کرونای کشور مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها و باتوجه به اهمیت ارتقای فرایند یاددهی-یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، تمامی مدارس از 14 فروردین ماه به صورت کامل بازگشایی می‌شود و دانش‌آموزان باید در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: از 14 فروردین ماه تمامی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در شهر و روستا بدون گروه‌بندی و تقسیم بندی باید در مدارس طبق جدول برنامه هفتگی به صورت منظم حضور پیدا کنند و در صورت غیبت غیرموجه آنان، مطابق آئین نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه اقدام خواهدشد.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس استان کردستان هم به صورت دو نوبته و چرخشی مشغول به فعالیت می‌باشند؛ از دانش آموزان خواست برابر شیفت بندی‌های که از طرف مدرسه انجام می‌شود در کلاس‌های درس حضور فعال داشته باشند.

قربانی به خانواده‌ها توصیه کرد که فرزندان خود را ملزم کنند بهداشت فردی و بهداشت محیط را رعایت کنند و حتما در محیط مدرسه از ماسک مناسب استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین از معلمان و مدیران مدارس خواست تا حد امکان دستگاه تهویه مناسب در کلاس‌های درس نصب کرده و یا به تناوب با باز کردن پنجره‌ها نسبت به تهویه هوا اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: دانش آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به ویروس یا داشتن بیماری زمینه‌ای می‌توانند با تایید پزشک و رضایت والدین می توانند از بستر شاد، آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه تجارب جهانی بیانگر این است که عدم حضور در مدرسه دانش آموز را با افت تحصیلی مواجه خواهدکرد؛ از خانواده‌ها خواست همکاری و همراهی لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند تا دانش آموزان از درس و مدرسه عقب نمانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha