• چهارشنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401011004434
  • خبرنگار : 50310

یک مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

کیفیت بالا و رقابت‌پذیری از ویژگی‌های تولید دانش‌بنیان است

کیفیت بالا و رقابت‌پذیری از ویژگی‌های تولید دانش‌بنیان است

ایسنا/لرستان یک مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی بالا بودن ضریب کیفیت و قدرت رقابت‌پذیری را ویژگی محصولات دانش‌بنیان دانست و گفت: شرط پویایی در تولید، افزایش بهره‌وری و حضور قدرتمند در بازارهای جهانی است که فرداین امر با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود.

امیر علی‌حیدر امیری، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال جدید با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، اظهار کرد: در بین اعیاد آمیختگی عید با ذکر و معنویت چیزی کم‌نظیر است و نه‌ فقط در ایام نوروز بلکه هر لحظه و روز را باید با نام یاد خدا زندگی را معنوی کنیم.

وی با بیان اینکه بهار پیام‌آور امید بوده و به انسان می‌گوید خزان و برگ‌ریزان رفتنی و پایان زمستان سرد بهار مفرح و انرژی‌بخش است، افزود: تمام فرمایشات مقام معظم رهبری امید به آینده را القا می‌کند کمااینکه امروز ما در اوج اقتدار هستیم.

امیری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در یک دهه گذشته در انتخاب شعار سال بر رویکرد اقتصادی تمرکز کرده، افزود: مسئولان اعم از قوای سه‌گانه، مردم و شرکت‌های دانش‌بنیان سه ضلع تحقق شعار سال هستند کمااینکه در شعار امسال تولید دارای دو خصوصیت اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه امروز کشور ما با بیکاری جوانان مواجه است و قطعا تولید دانش‌بنیان و مبتنی بر علم و خلاقیت تحرک در اشتغال را به همراه دارد، ادامه داد: در تحقق شعار سال مردم با خرید و استفاده از تولیدات و محصولات دانش‌بنیان کشور نقش محوری دارند از طرفی تولید محصول باکیفیت مردم را به خرید آن محصول تشویق می‌کند.

وی افزایش ضریب کیفیت را از ویژگی‌های تولید دانش‌بنیان دانست و با اشاره به اینکه کیفی‌تر شدن محصولات، قدرت رقابت‌پذیری و توان صادرات آن را افزایش می‌دهد، ادامه داد: شرط پویایی در تولید افزایش بهره‌وری و حضور قدرتمند در بازارهای جهانی است که این امر با تبدیل علم به ثروت یا همان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود.

امیری بالاترین جهاد را عملیاتی کردن شعار سال دانست و با اشاره به اینکه شعار سال فقط برای نوشتن بر سربرگ نامه‌های ادارات نیست، خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و جوانان از الزامات شعار سال‌ جاری است.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه مجلس باید با وضع قوانین و مقررات حمایتی و تسهیل بروکراسی اداری صدور مجوزهای شرکت‌های دانش‌بنیان ریل‌گذاری مناسبی در جهت تحقق شعار سال انجام دهد، افزود: در بودجه امسال اعتبارات خوبی برای صندوق شکوفایی با هدف حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل ایده و خلاقیت به علم در نظر گرفته شده است که این بودجه باید به شکل صددرصدی تخصیص یابد.

وی در پایان تسهیل شدن صدور مجوزهای کسب و کار و ایده‌های خلاقانه را توسط مجلس از دیگر راهکارهای تحقق شعار سال و رونق اشتغال دانش‌بنیان دانست و گفت: یکی از دیگر مواردی که به لحاظ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد اصلاح اعتبارات تبصره ۱۸ است که باید منابع آن درست و به جای خود تخصیص یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha