• یکشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401010702668
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان خبر داد:

افسارگسیختگی بازار اردستان در حال ترمیم است

افسارگسیختگی بازار اردستان در حال ترمیم است

ایسنا/اصفهان سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: وضعیت افسارگسیخته بودن بازار طی سال‌های گذشته باعث ایجاد نارضایتی‌های بسیار زیادی در میان مردم شده که با تلاش همکاران ما این وضعیت در حال ترمیم است.

اسحاق شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حالی که در روزهای عادی و قبل از شروع تعطیلات نوروزی و ورود گردشگران و مسافران به این شهرستان میانگین مصرف گوشت مرغ حدود ۲ تن در روز بود، با آغاز سفرهای نوروزی مصرف آن به بیش از ۵ تن رسید.

وی در خصوص کمبود مرغ گرم در شهرستان اردستان که باعث گلایه شهروندان شده است، افزود: توزیع مرغ در هر شهرستانی بر اساس سرانه جمعیت توزیع می‌شود و افزایش تقاضای خرید در بین مردم محلی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در روزهای اخیر، همزمانی آن با ورود گردشگران و مسافران نوروزی و افزایش تفاضا برای خرید گوشت گرم مرغ دلیل اصلی رشد سرانه خرید مرغ در اردستان است.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان، تصریح کرد: با مساعدت جهاد کشاورزی استان و در راستای جبران کمبود مرغ گرم در شهرستان در دو هفته گذشته حدود ۴۱ تن مرغ منجمد با قیمت ۲۰ هزار تومان در سطح شهرستان توزیع شده است و همچنان ادامه دارد.

شفیعی با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده و افزایش سهمیه مرغ گرم به شهرستان از امروز مشکل کمبود برطرف شده است، گفت: اکنون مرغ گرم در شهرستان اردستان با نرخ ۲۹۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و با فروشگاه‌هایی که پس از دریافت سهمیه‌های خود از عرضه آن بیش از قیمت مصوب اقدام کنند برخورد شدید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با رایزنی‌هایی که با مالکان مرغداری‌های تخم گذار شده است قیمت تخم مرغ در اردستان کمتر از قیمت مصوب و کیلویی ۲۱۵۰۰  تومان عرضه می شود. هر فروشگاهی که مجوز فروش تخم مرغ را داشته باشد، تخم مرغ سهمیه‌ای در اختیارش قرار می‌دهیم.

توزیع ۲۲۲ تن کالای اساسی در اردستان

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد کالاهای اساسی بیش از نیاز مردم در فروشگاه‌های سطح شهرستان موجود باشد تا مردم مجبور نشوند در صف بایستند، گفت: از بیستم اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۲۸ تن شکر مصرف خانوار، شکر صنف و صنعت ۳۳ تن، برنج خارجی ۹۵ تن، مرغ منجمد ۴۱ تن، گوشت منجمد ۲ تن، روغن ۵ تن، تخم مرغ ۱۸ تن در بین اصناف شهرستان توزیع شده است.

شفیعی تاکید کرد: وضعیت افسارگسیخته بودن بازار شهرستان اردستان طی سال‌های گذشته باعث ایجاد نارضایتی‌های بسیار زیادی در میان مردم شده است که با تلاش همکاران و نظارت و بازرسی‌های مستمری که انجام می‌شود در حال ترمیم و آرامش آن هستیم، ولی برای اینکه رضایتمندی کامل مردم و کسبه را از وضعیت موجود به دست بیاوریم نیاز به زمان و حمایت مسئولان شهرستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha