• پنجشنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401010401567
  • خبرنگار : 50184

۱۸ هزار گردشگر از "تاق بستان" دیدن کردند/ افزایش ۲۵۰ درصدی بازدید از " بیستون"

۱۸ هزار گردشگر از "تاق بستان" دیدن کردند/ افزایش ۲۵۰ درصدی بازدید از " بیستون"

ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه های تاریخی تاق بستان و بیستون از افزایش قابل توجه تعداد بازدیدکنندگان از این دو محوطه تاریخی خبرداد.

صامت اجرایی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به استقبال بسیار خوب گردشگران نوروزی از این محوطه های تاریخی، اظهار کرد: طی سه روز اول نوروز امسال ۱۸ هزار و ۲۹۹ نفر از محوطه تاریخی تاق بستان بازدید کرده اند.

وی ادامه داد: این درحالیست که طی مدت مشابه سال قبل حدود پنج هزار و ۹۳۸ نفر از تاق بستان بازدید کرده بودند و آمار امسال حاکی از رشد ۳۰۰ درصدی آمار بازدیدکنندگان است.

مدیرپایگاه جهانی بیستون درخصوص آمار بازدید از این محوطه تاریخی هم گفت: از اولین تا سومین روز نوروز امسال جمعا یازده هزار و ۷۴۶ نفر از محوطه جهانی بیستون بازدید کردند.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته این آمار چهار هزار و ۶۷۵ نفر بود که نشان می دهد امسال بازدید از این محوطه تاریخی رشدی ۲۵۰ درصدی دارد.

اجرایی در ادامه با بیان اینکه بلیط فروشی در این دو محوطه تاریخی الکترونیکی است، عنوان کرد: باتوجه به سیستمی بودن صدور بلیط بازدید از محوطه های تاق بستان و بیستون، برای گردشگرانی که دو دوز واکسن خود را دریافت نکرده اند، بلیط صادر نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به شلوغی دو محوطه تاریخی بیستون و تاق بستان در این چند روز، افزود: از آنجایی که تعداد جمعیت گردشگران در این دو محوطه بسیار بالاست و تعداد راهنمایان گردشگری هم کم و جوابگو نیست، تلاش کرده ایم تا گردشگران اطلاعات کافی را از بناهای باستانی داخل این دو محوطه کسب کنند.

مدیر پایگاه تاریخی بیستون اضافه کرد: براین اساس در کنار هرکدام از بناهای داخل این دو محوطه یک بنر با QR code هایی نصب کرده ایم که گردشگران می توانند از طریق گوشی های همراه خود و اسکن کردن آن به تمام اطلاعات مربوط به بناها به دو زبان فارسی و انگلیسی دست پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha