• چهارشنبه / ۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401010300890
  • خبرنگار : 71477

کرملین: روسیه تنها در صورتی که با "تهدیدی وجودی" روبرو شود از تسلیحات اتمی استفاده می‌کند

کرملین: روسیه تنها در صورتی که با "تهدیدی وجودی" روبرو شود از تسلیحات اتمی استفاده می‌کند

سخنگوی کرملین اظهار کرد، سیاست امنیتی روسیه تاکید دارد این کشور تنها در صورتی که با "تهدیدی وجودی" مواجه شود می‌تواند از تسلیحات اتمی استفاده کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در بحبوحه نگرانی غرب نسبت به این که حمله روسیه به اوکراین به یک جنگ اتمی تبدیل شود، مطرح شد.

پسکوف در جریان مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان گفت: ما سیاستی درباره امنیت داخلی داریم و متن آن در دسترس عموم قرار دارد و شما می‌توانید تمامی دلایل امکان استفاده از تسلیحات اتمی را در آن مطالعه کنید. اگر روسیه با تهدیدی وجودی روبرو شود، امکان استفاده از زرادخانه اتمی‌اش طبق این سیاست وجود دارد.

پوتین ماه گذشته به نیروهای اتمی روسیه دستور داد تا در حالت آماده باش قرار گیرند. طبق این دستور، وزارت دفاع روسیه 28 فوریه سال جاری میلادی اعلام کرد که نیروهای موشکی اتمی‌اش و یگان‌های شمالی و اقیانوس آرام در حالت آماده‌باش جنگی قرار گرفتند.

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز اخیرا تاکید کرد: دورنمای جنگ اتمی که زمانی غیرقابل تصور بود اکنون یک احتمال جدی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۰۹:۴۹

مرگ بر پوتین دیکتاتور کثیف دنیا رو تهدید میکند ...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۲:۲۳

امکان کپی این نظر آقای پسکوف برای هر کشوری می‌تواند مجاز باشد؟ یا... ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۳:۰۵

غلط میکندازسلاح شیمیائی واتمی استفاده کند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۳:۵۴

بزن لامسب.بزن تا دیر نشده اگر نزنی میخوری ازما گفتن...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۴:۲۱

همین تهدید روسیه به این واقعیت اشاره می کند که سلاح هسته ای وجود خارجی ندارد. اگر با دید افعال معکوس به این تهدید نگاه کنیم متوجه می شویم که روسیه تهدید می کند که اگر قرار باشد پوتین و تیمش قربانی شوند ، انها نیز دروغ بودن سلاح هسته ای را لو خواهند داد و امریکا و متحدانش نیز فرو خواهند پاشید. پوتین دارد با زبان دیگری می گوید که امریکا و متحدانش فکر نکنند می توانند او را بازی دهند و در نهایت قربانی کنند. او هم اگر بخواهد می تواند دروغ بودن سلاح هسته ای را فاش کند و این کشورها را دچار بحران کند. جدیدا روسیه از چین و کره شمالی درخواست اسلحه کرده است. ایا این موضوع کافی نیست که نشان دهد روسیه یک ببر کاغذیست و اصلا ابر قدرت نیست. معنی ندارد ابرقدرتی با ان همه ادعاهایش در تولید سلاحهای مخوف به کشورهای چین و کره شمالی محتاج شود. سلاح هسته ای یک خالی بندیست و مطلقا وجود خارجی ندارد و فقط برای ایجاد رعب و وحشت در دل ملتها مطرح می شود. سلاح هسته ای یک تفنگ خالیست و هیچگاه ماشه ان جکانده نخواهد شد. همین تهدید روسیه نشانه ضعف و استیصال روسیه در جنگ اوکراین است. یک ابر قدرت واقعی تهدیدات بیهوده نمی کند بلکه عمل می کند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۲۱:۱۵

با چه‌منطقی میگی سلاح هسته ای خالی بندیه؟ اون چیزی که در هیروشیما و ناکازاکی منفجر شد چی بود؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۰۱:۲۱

بعضی از دوستان می پرسند منطق بنده برای عدم وجود سلاح هسته ای ودروغ بودن ان چیست و ان چیزی که در هیروشیما و ناکازاکی منفجر شد چی بود؟ جنس خانه های ژاپنیها در ان موقع از چوب و پلاستیک و مواد پلیمری بود و تراکم جمعیت هم در شهر ژاپن بالا بود. و این به امریکا این فرصت را داد که به راحتی همه را در اتش بسوزانند و بعد وانمود کردند که با یک سلاح مخوف به نام بمب اتمی این کار را انجام داده اند و ملتها هم تحت تاثیر تبلیغات گسترده رسانه ها باور کردند. مثل اینکه هزاران نفر در داخل یک جنگل پر درخت باشند و از 4 طرف ان را اتش بزنند. همه خواهند سوخت. مثلا در اتش سوزی جنگلهای استرالیا میلیونها موجود زنده از بین رفتند. اگر جنس خانه های المانی ها هم از چوب و پلاستیک بود امریکاییها این پروژه را در المان هم پیاده می کردند. ۷۳سال است که مردم هیروشیما و ناکازاکی در این دو شهر بدون هیچ مشکلی زندگی می کنند. در تمام عکسهای هیروشیما و ناکازاکی یک نکته به خوبی مشهود است و انهم اینکه خانه های چوبی و پلاستیکی از بین رفته اند اما ساختمانهایی که از اجر و فلز هستند باقی مانده اند. عکسهای هیروشیما و ناکازاکی را در گوگل پیدا کنید و ببینید.... به این سوالات پاسخ منطقی دهید تسلیم شما هستم: جنس قارچ اتمی از چیست و نهایتا چه سرنوشتی پیدا می کند و چرا تمام انفجارات قارچی شکل هستند؟ طبق گفته خودشان در انفجار اتمی تا ده ها کیلومتر نابود میشه و اشعه های ناشی از ان هر چیزی رو از بین می بره پس عکس و فیلمهای هیروشیما و ناکازاکی و سایر عکس و فیلمهای ازمایشات به اصطلاح هسته ای را چه کسی گرفته است؟ خودشان می گفتند تابشهای هسته ای از هر جسمی عبور میکنه و فلمهای عکاسی اون موقع با این تابشها فاسد می شدن( به قول خودشون) با چه نوع دوربینی عکس و فیلم گرفتن و چرا عکاس و فیلمبردار اسیب ندیدن؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۱۹:۴۶

آقا! شما مرزهای تحریف رو ماشالا جابجا کردی. این چه توضیح‌ مخلخلی هست که میگی؟ گویا شما به جای دیدن عکسهای واقعی و تاثیر بمب اتم هیروشیما، مدارک دیگه ای رو مرور کردی! یا نسخه روسی عکسها رو دیدی! در کل این توضیحات شما در صحنه سازی و تحریف واقعیتِ هیروشیما، حتی بدرد حوزه سینمایی و کارتونهای تئوری توطئه هم نمیخوره. کلا توی دنیای دیگه ای سیر میکنید!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۵ ۱۸:۱۰

دادش شما مثل اینکه زیادی دیگه طرفدار تئوری توطئه هستی یا خواب و بیداری رو با هم اشتباه گرفتی! بمب اتمی و دیگر تسلیحات اتمی وجو دارن و نمونه های منفجر شدشون رو بارها جهان شاهد بوده.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۴:۲۸

از حکومت بی منطق و دیکتاتور روسیه هیچ جنایتی بعید نیست!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۴:۳۸

دیر یا زود روسیه به عنوان یک کشور دیکتاتور و تمامیت خواه از بمب هسته ای استفاده می کند ، کشورهای دنیا یک پارچه و متحد باید به روسیه حمله و نسبت به تجزیه آن و خلع سلاح کردن و منحل نمودن ارتش آن اقدام کنند همان کاری که با آلمان نازی و ژاپن شد !

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۵:۴۶

دمت گرم بزن آمریکا ناتوی دیگر وجود نداشته باشد کره شمالی از اون طرف شروع میکنید اینشالله پیروزی تمام بدبختی دنیاامریکاست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۶:۱۷

اون تسلیحات اتمی و اسلحه های جورواجورتون رو بزنید توی سر خودتون و کرملین تا یه دنیا از دست شما راحت بشه.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۶:۴۴

پوتین ایجاد کننده تغییرات بزرگ در معادلات توهمی غرب

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۶:۴۵

جنگ در اوکراین یک جنایت جنگی است ولی روسیه در باتلاق زمین گیر می شود و شکست می خورد و البته درس بزرگی برای متجاوزگران است که دیگه کسی لشگر کشی نکند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۷:۲۱

کاردرست اینه امریکا واروپا زبان منطق نمی فهمند بروقوی شواگرراحت جان طلبی که درنظام طبیعت ضعیف پایمال است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۱۷:۴۹

بیچاره اگه استفاده کنی که اول روسیه محو میشه مجبوری الکی حمله کنی که به این روز بیفتی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۰۳:۱۴

شاید روسیه نحو شه اما بقیه هم باهاش محو میشن.خوب برات جا افتاد عمو جان؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۳ ۲۱:۱۰

جنایات ارباب پوتین داره یکی یکی تکمیل میشه. صد رحمت به چنگیزخان

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۰۳:۰۷

بلوف میزنن اگه داشتن استفاده میکردن بیرحم تراز این حرفان

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۰۱:۴۵

دم پوتین گرم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۰۳:۴۸

یعنی تو ایران یک نفر پیدا نمیشه به این بگه که قدرت اتمی بودید ، نصف جهان را هم می چاپیدید ، وجهه بین المللی هم داشتید ، نصف کشورهای جهان از شما درسازمان ملل و همه جا حمایت می کردند اما فرو پاشیدید حالا که یک دیوانه نادان مالیخولیایی با چهارتا الیگارش فاسد شما را اداره و به جز ۴ تا کشور درب و داغون مثل خودتان ،همه دنیا شما را محکوم کردند ، با ۵۷۰۰ تحریم چه غلطی می توانید بکنید یک کشور کوچک را بدون هیچ حمایت و نیروی هوایی و تانک و .... ۲۷ روز است نتوانسته اید بگیرید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۰۴ ۰۹:۲۷

روسیه یا پوتین؟