• پنجشنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400122620971
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون استاندار اردبیل:

پایاب سدها در استان اردبیل تکمیل می‌شود

پایاب سدها در استان اردبیل تکمیل می‌شود

ایسنا/اردبیل معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تکمیل پروژه‌های سدهای بزرگ خداآفرین، کوثر، عمارت و سبلان در اولویت قرار گرفته است.

یاسر عبداللهی در مراسم معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: سهم اشتغال در بخش کشاورزی و صنعت افزایش یافته به طوری که در بخش کشاورزی سهم اشتغال به بیش از 33 درصد و در صنعت به بالاتر از 27 درصد رسیده است.


وی از تدوین برنامه جامع توسعه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: با برگزاری بیش از 12 جلسه تخصصی و کارشناسی در 3 بخش توسعه استان، سعی شده تا برنامه‌های عملیاتی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.


معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل تولید 4 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: بیش از 2 میلیون تن از این محصولات راهی واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی شده و در این زمینه برای 266 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی مجوز تأسیس و راه‌اندازی صادر شده است.


عبداللهی جلوگیری از خام‌فروشی و توجه به ارزش افزوده در بخش کشاورزی را از رویکردهای مهم دولت و استاندار اردبیل اعلام کرد و افزود: در کنار توجه به موضوع آب و خاک به عنوان سرمایه اصلی در توسعه بخش کشاورزی، ما باید به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر حرکت کرده و به صادرات و تجارت بین‌المللی نیز بیندیشیم.


وی پایین بودن سرانه درآمدی مردم استان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: برای ارتقا این شاخص‌ها ما باید از همه ظرفیت‌ها در تقویت تولید بخش کشاورزی استفاده کنیم تا با تأمین امنیت غذایی، به بخش تجارت و ارزآوری نیز توجهی جدی داشته باشیم.


عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تکمیل طرح‌ها و اجرای برنامه الگوی کشت و راه‌اندازی پایانه‌های کشاورزی از دیگر رویکردهای جدی است که در کنار آن به تکمیل انبار و سردخانه‌ها نیز توجهی جدی خواهیم داشت.


وی با ابراز خرسندی از توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در سال‌های اخیر در استان اردبیل بیان کرد: ما به صنایع دانش‌بنیان و تولید هوشمند محصولات کشاورزی توجهی جدی داریم و سعی ما بر این است تا در حوزه کسب و کار اهداف مورد نظر محقق شود.


معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: در جلسات منظم با همکاری بخش خصوصی تلاش بر کاهش روند بروکراسی اداری و تسهیل‌سازی فضای کسب و کار در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری است تا صدور مجوزها نیز راحت‌تر شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha