• پنجشنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400122620948
  • منبع : نمایندگی مازندران

مازندران رتبه نخست تولید جوجه یک‌روزه در کشور

مازندران رتبه نخست تولید جوجه یک‌روزه در کشور

ایسنا/مازندران معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از رتبه نخست تولید جوجه یک‌روزه استان خبر داد و گفت: ۳۰ درصد جوجه یک‌روزه کشور در مازندران تولید می شود که علاوه بر متقاضیان مازندرانی به استان‌های گیلان، سمنان، گلستان، تهران، همدان، قزوین، فارس و اصفهان صادر می‌شود.

مسعود احمدی حاجی در جمع خبرنگاران گفت: سالانه بیش از ۶۶۵ میلیون قطعه جوجه یکروزه در مازندران تولید می‌شود و بخشی از این تولیدات بازار گوشت سفید پایتخت را تامین می‌کند که افزایش تولید جوجه یکروزه در مازندران ضمانت خوبی برای عرضه مناسب مرغ در بازار تهران است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه گفت: رکورد ۱۰ ساله جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان با تولید ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در دی ماه امسال شکسته شد.

وی افزود: ۱۳ میلیون و ۸۳۰ قطعه جوجه یک روزه نیز در بهمن ماه امسال تولید شد که ۲۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشت.

احمدی حاجی ادامه داد: مازندران استان معین تامین کننده مرغ پایتخت است و با توجه به وضعیت بسیار مناسب جوجه ریزی در ماه‌های پایانی سال هیچ کمبودی برای استان‌های مازندران و تهران در تامین مرغ نخواهیم داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در ادامه از توزیع حدود ۷۳ هزار و ۵۰۰ تن سبوس و ۱۵۲ هزار تن کنسانتره بین دامداران استان خبر داد و گفت: هم اکنون حدود ۲۳ هزار تن نیز در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ هزار تن جو و ۲۲ هزار تن ذرت بین دامداران سنتی، نیمه صنعتی و دام سبک استان توزیع شد اضافه کرد: همچنین ۵۷۰۰ تن جو، ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن ذرت و ۵۳۰۰ تن کنجاله سویا و سبوس در بخش دامداری صنعتی شیری تامین و توزیع شد.

احمدی حاجی با اشاره به استمرار توزیع نهاده‌های دامی در استان در سال آینده افزود: تامین نهاده دامی برای ۶ ماه نخست سال پس از تامین ارز مورد نیاز تضمین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha