• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400122520073
  • خبرنگار : 71588

صنعا: با ادامه محاصره یمن، صحبت از صلح اعتباری ندارد

صنعا: با ادامه محاصره یمن، صحبت از صلح اعتباری ندارد

معاون وزیر خارجه دولت صنعا تاکید کرد، محاصره مداوم یمن خود شاخصی از جنگ است و که با وجود آن، صحبت از صلح اعتبار و ارزشی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت صنعا در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: ما همواره آماده توقف دفاع از خود به محض توقف حملات ائتلاف متجاوز عربی هستیم.

وی در ادامه افزود، محاصره مداوم یمن خود نشانه و شاخص جنگ است که با وجود آن، صحبت از صلح بی اعتبار و بی‌معنا می‌شود.

العزی همچنین تصریح کرد، واشنگتن نقش‌ها و وظایفی را برای کشورهای عضو ائتلاف عربی تحت امر عربستان و سازمان ملل ترسیم کرده است، به صورتی که از یک جنگ ادامه‌دار خارج نشوند.

وی اظهار کرد، ایالات متحده آمریکا مانع پیوستن کشورهای عضو ائتلاف به مذاکرات صلح واقعی برای توقف جنگ می‌شود تا مأموریت انحصاری آنها فقط و فقط جنگ و فرماندهی آن با ضمانت موقت عدم بازخواست و پاسخگویی باشد.

‏وی همچنین تاکید کرد، آمریکا همه ویژگی‌های یک میانجی صلح واقعی را از سازمان ملل سلب کرده تا مأموریت آن اتلاف وقت در فعالیت‌های رسانه‌ای یا به عنوان مثال پیگیری اخبار و تدوین آن به صورت ماهیانه و دوره‌ای باشد.

العزی عنوان داشت، آمریکا تنها قادر است بر اساس مأموریت مشخص خود «مذاکرات برای تسلیم» را اداره و واکنش صنعاء را تدوین کند تا از اینجا مأموریت آمریکا و انگلیس برای تبدیل مخالفت صنعاء با تسلیم شدن به موضع "مانع‌تراشی در روند صلح" با میزان شرم‌آوری از دروغ آغاز شود.

پیشتر عبدالملک الحوثی، رهبر انصار الله یمن خاطرنشان کرد: ما در برابر تداوم محاصره، دست بسته و بی‌تفاوت نخواهیم ماند.

وی در ادامه افزود، جنگ اقتصادی با هدف شکنجه ملت و افزایش درد و رنج مردم ایجاد شده است.

پیشتر یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود که عملیات "شکست محاصره ۱" در داخل سرزمین عربستان در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف سعودی و تنگ‌تر کردن محاصره اقتصادی، با موفقیت اجرا شد.

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن، وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران تن شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند.

سازمان ملل دائما نسبت به وضعیت نامساعد یمن هشدار می‌دهد و این سازمان در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرد، حدود دو میلیون کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه حاد نیاز به درمان و معالجه دارند و از میان آنها ۳۶۰ هزار تن در معرض خطر مرگ قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha