• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1400122419502
  • منبع : منطقه جنوب تهران

جلوگیری از بروز بحران شدیدتر کرونا وابسته به رعایت شیوه‌نامه‌ها در ایام پایانی سال و تعطیلات

جلوگیری از بروز بحران شدیدتر کرونا وابسته به رعایت شیوه‌نامه‌ها در ایام پایانی سال و تعطیلات

ایسنا/تهران سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک گفت: برای اینکه از بروز بحران شدیدتر کرونا جلوگیری شود، لازم است رعایت شیوه‌نامه‌ها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز بیش از پیش رعایت شده و تزریق دوز سوم واکسن نیز انجام شود.

علیرضا فاتحی‌نژاد عصر سه شنبه ۲۴ اسفند ماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از کادر بهداشت و درمان و خانواده‌های پزشکان ، پرستاران و تمامی دست‌اندرکاران مقابله با بیماری کرونا تقدیر می‌کنیم که در طول یکسال گذشته با تمام صبر و توان پای کار بودند و برای حفظ سلامتی مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند.

وی ادامه داد: تزریق سه دوز واکسن مورد تأکید ستاد ملی مقابله با کروناست، چرا که با گذشت مدت زمان زیاد از تزریق دوز دوم ، زمینه ابتلا به ویروس در افراد بیشتر می‌شود، بنابراین ضرورت دارد از ظرفیت گروه‌های فعال فرهنگی اجتماعی و تریبون‌ها برای ایجاد پویش تشویق مردم به واکسیناسیون نوبت سوم استفاده شود.

سرپرست فرمانداری قرچک عنوان کرد: تمهیدات لازم ستاد مدیریت بیماری کرونا برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شود.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین با توجه به ایام پایانی سال و انجام آیین زیارت قبور و زیارت بقاع متبرکه، اداره اوقاف و امور خیریه بایستی نسبت به انجام تمهیدات لازم برای رعایت ضوابط و همکاری با شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی اقدام کند.

فاتحی نژاد عنوان کرد: شهرستان برای سفرهای نوروزی، رعایت شیوه‌نامه‌ها در سیستم حمل‌ونقل، اسکان مسافران در هتل‌ها و مهمانسراهای دارای مجوز، انجام کمک‌های مؤمنانه و نظارت بر صنوف مطابق برنامه‌ریزی پیش خواهد رفت.

سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک بیان کرد: دریافت کد هوشمند نشان سلامت برای اصناف ضروری است و همچنین فعالیت مدارس مطابق دستورالعمل کشوری و استانی باید پیش برود و طوری عمل کنیم که بیش از این به سیستم تعلیم و تربیت خسارت وارد نشود.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا، موضوع سلامت روان مردم دچار آسیب شد؛ در حال حاضر با توجه به بهتر شدن شرایط فرصت مناسبی است برای پیشگیری از اختلالات روانی خانوده‌ها، ارائه مشاوره‌های لازم از سوی شبکه داشت و درمان، بهزیستی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در سطح گسترده انجام شود.

این مقام مسؤول افزود: ادارات برای ایام نوروز در آماده‌باش کامل باشند و مردم نیز با رعایت پروتکل‌ها و عدم سفر به مناطق قرمز و نارنجی موجب شوند تا مجدد وارد بحران جدید نشویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha