• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400122318547

وضعیت وخیم ۱۰۶ مبتلا به کرونا در فارس

وضعیت وخیم ۱۰۶ مبتلا به کرونا در فارس

ایسنا/فارس طبق آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد بیماران مبتلا به کرونا با وضعیت وخیم نیازمند دریافت خدمات درمانی ویژه ۱۰۶ نفر و این تعداد نسبت به حدود ۵۵۰ بیمار بستری در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های فارس، همچنان زیاد است.

براساس آخرین گزارش از وضعیت شیوع کرونا در فارس، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح دوشنبه ۲۳ اسفند، دو میلیون و ۸۶ هزار و ۴۱۷ تست تشخیصی شامل مولکولی و سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه و منتهی به شناسایی ۶۱۶ هزار و ۵۰ بیمار مثبت شده است.

این گزارش وضعیت شیوع کرونا در فارس حاکیست که با اضافه شدن ۱۰۷ بیمار جدید نیازمند خدمات بستری، هم اکنون ۵۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

این گزارش همچنین حاکیست، در ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۹۲۶ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۰۴ هزار و ۷۷۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

برپایه آخرین گزارش از وضعیت شیوع کرونا در فارس، تعداد واکسن‌های تزریق شده در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به هفت میلیون و ۹۲۶ هزار و ۱۷۰ دُز رسیده که سه میلیون و ۳۸۷ هزار و ۶۱۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۷۱ هزار و ۷۶۹ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۷۸۲ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha