• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400122318186
  • خبرنگار : 71663

انتقاد اتحادیه اروپا از سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

انتقاد اتحادیه اروپا از سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

یک مقام اتحادیه اروپا با انتقاد از سیاست‌های شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی، اعلام کرد که این سیاست‌ها تنها گزینه برقراری صلح دائم میان اسرائیل و فلسطین یعنی راه حل دو کشوری را تضعیف می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شینهوا، یک مقام در اتحادیه اروپا، یکشنبه تاکید کرد که سیاست شهرک سازی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی غیرقابل قبول است و آن را تضعیف کننده راه‌حل دو کشوری دانست.

این مقام اتحادیه اروپا تاکید کرد که تنها گزینه برقراری صلح دائمی میان اسرائیل و فلسطین، راه‌حل دو کشوری است.

 این درحالی است که شنبه، کمیته برنامه ریزی و ساختمان سازی منطقه‌ای اسرائیل در شهرداری قدس طرح ساخت ۷۳۰ واحد مسکونی جدید در شهرک "پسگات زائف" را که در زمین‌های شهر "بیت حنینا" در شمال شرق قدس واقع شده است را تصویب کرد که با محکومیت فلسطینی‌ها مواجه شد.

شادی عثمان، مسئول رسانه‌ای در دفتر اتحادیه اروپا در قدس، به خبرنگاران در رام‌الله گفت که سیاست شهرک‌سازی اسرائیل غیرقابل قبول و اساساً مغایر با قوانین بین‌الملل است و علامت‌های سوال زیادی در مورد هر گونه روند صلح ایجاد می‌کند.

عثمان افزود: اتحادیه اروپا به پیگیری همه این موضوعات از طریق بازدیدهای میدانی از مناطق مستعد شهرک سازی یا از طریق گزارش‌هایی که به پایتخت‌های اروپایی ارسال می‌شود، ادامه می دهد.

وی اعلام کرد که اتحادیه اروپا از خانواده‌های فلسطینی که با تخریب خانه‌ها یا جابجایی اجباری روبرو هستند، حمایت قانونی می‌کند و همزمان با مطرح کردن مداوم این اقدامات با طرف اسرائیلی به عنوان اقداماتی مغایر با تعهدات اسرائیل تحت قوانین بین‌المللی، این اقدامات را پیگیری می‌کند.

عثمان هشدار داد که سیاست شهرک سازی اسرائیل شانس موفقیت راه‌حل دو کشوری را تضعیف می‌کند و از اسرائیل، جامعه بین المللی و همه طرف‌های مربوطه خواست برای حفظ این راه‌حل و امکان اجرای آن در آینده، تلاش کنند.

رژیم صهیونیستی  در سال ۱۹۶۷ کرانه باختری رود اردن را اشغال کرد و در آن شهرک سازی کرد که نقض قوانین بین المللی تلقی می‌شود.

پرونده شهرک سازی بارزترین جنبه مناقشه فلسطین و اسرائیل و یکی از دلایل اصلی تعلیق آخرین مذاکرات صلح است.

از سوی دیگر، عثمان اعلام کرد که نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین، دوشنبه برای یک سفر دو روزه به نوار غزه سفر می‌کند تا پروژه‌های اتحادیه اروپا را بررسی کند و با نمایندگان نهادهای فعال دیدار کند.

وی با بیان اینکه غزه با مشکلات و پیچیدگی‌های زیادی روبرو است، بر ضرورت دستیابی به مصالحه‌ای که منجر به بازگشت به کار دولت فلسطین و به عهده گرفتن کامل مسئولیت‌های خود در نوار غزه شود، تاکید کرد.

عثمان همچنین بر لزوم پایان دادن به محاصره اسرائیل که از سال ۲۰۰۷ بر نوار غزه تحمیل شده است، تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha