• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400122217247
  • خبرنگار : 50189

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان خبر داد:

اجرای طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن در مجتمع خدماتی-رفاهی محور بردسیر-کرمان

اجرای طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن در مجتمع خدماتی-رفاهی محور بردسیر-کرمان

ایسنا/کرمان طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن همزمان با 23 استان برای نخستین بار توسط داره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در نوروز 1401 در مجتمع خدماتی-رفاهی فولاد مشیز در کیلومتر 9 محور بردسیر به کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی و ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی با تشویق رانندگان به توقف در حین سفر و رفع خستگی، ارتقاء دانش عمومی جامعه در مورد ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، بکارگیری هنر درخدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه های جاده ای و ترغیب مسافران به توقف در طول مسیر دانست.
احسان عراقی زاده به دیگر اهداف طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن اشاره نمود و افزود: کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران وکمک به احیای نمایش های ایرانی بویژه نمایش های سنتی و بومی استان مقصد و نهایتا" کمک به احیای موسیقی ایرانی بویژه موسیقی های بومی و مقامی استان مقصد از اهداف طرح به شمار می روند

وی بیان کرد: در این طرح همراهان سفر ایمن در پویش سفرهای نوروزی در مجتمع  خدماتی- رفاهی و بین راهی مذکور از 25 اسفندماه 1400 آغاز و تا 15 فروردین 1401 ادامه خواهد داشت . 
 عراقی زاده افزود: هدف از برگزاری این طرح، ارتقاء ایمنی سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است و مسافران نوروزی(رانندگان و اعضای خانواده هایشان به ویژه مادران و کودکان و نوجوانان) و رانندگان خودروهای سنگین و حمل و نقل عمومی از مخاطبین طرح پویش هستند.
وی اظهار کرد: در این پویش، ویژگی های فرهنگی و بومی وهمچنین ظرفیت های استانی برنامه های متنوع و مفرحی از قبیل اجرای سفره هفت سین متناسب با صنایع دستی وشاخصه های گردشگری استان و منطقه، اجرای نمایش های آئینی و سنتی و بومی و ملی، اجرای نمایش های ایمنی ویژه کودکان توسط گروه حرفه ای ، برگزاری مسابقه عکس سلفی، نمایش کلیپ های ایمنی و فیلم جاذبه های شهرهای ادامه مسیر در تلویزیون بزرگ و پرده نمایش با پذیرایی از مسافران از برنامه ها و خدمات ایستگاه های منتخب پویش همراهان سفر ایمن است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در پایان یادآور شد: اجرای این برنامه ها با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و رعایت موارد ایمنی و بهداشتی محیط کار صورت می گیرد و ایستگاه ها به لحاظ نظافت و بهداشتی بودن منطبق با موارد ایمنی و لحاظ پروتکل های شرایط کرونا می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha