• پنجشنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400121915448
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

افزایش ۱۰ درصدی مددجویان کمیته امداد در اردستان

افزایش ۱۰ درصدی مددجویان کمیته امداد در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان گفت: وضعیت اقتصادی جامعه باعث افزایش ۱۰ درصدی مددجویان کمیته امداد شهرستان اردستان شده است.

ابوالقاسم صادقی، ظهر امروز(پنجشنبه، ۱۹ اسفندماه) در نشست خبری هفته احسان و نیکوکاری در کمیته امداد امام خمینی اردستان، اظهار کرد: هدف اصلی هفته احسان و نیکوکاری، فرهنگ‌سازی خیر و احسان بین مردم جامعه است که خوشبختانه مردم شهرستان اردستان در این هفته کمک‌های خوبی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد اردستان امسال ۴۴ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردم را در سطح شهرستان و مدارس برپا کرد، افزود: کمک‌هایی که توسط کمیته امداد برای مددجویان دریافت می‌شود مختص هفته نیکوکاری نیست و با توجه به وجود افراد خیر و نیک اندیش در سطح این شهرستان در ایام مخصوص سال، کمک‌های خوبی را انجام می‌دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان گفت: سال گذشته حدود ۳۲۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شده و امسال پیش‌بینی می‌شود کمک‌های مردم نسبت به سال گذشته حداقل ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

صادقی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی کشور در سال جاری، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی جامعه باعث افزایش ۱۰ درصدی مددجویان کمیته امداد شهرستان اردستان شده است. همچنین با تلاش همکاران ما در کمیته امداد، امسال حدود ۶۰ نفر از مددجویان با حمایت‌هایی که از آن‌ها شد، از تحت حمایت کمیته امداد خارج شدند.

وی گفت: تعداد ۲۵۰۰ خانوار که بالغ بر ۵۲۰۰ نفر می‌شوند، تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اردستان هستند که از این تعداد، ۲۷۰ خانواده تحت طرح اکرام و محسنین قرار دارند و با تلاش‌هایی که شده امسال بیش از یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در این بخش حمایت خیرین را جذب کردیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان با بیان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی از خیران و مردم را جذب کردیم، گفت: کمک‌های مردم به کمیته امداد ۴۶ درصد رشد داشته است. همچنین در جمع‌آوری صدقات که حدود ۵۲۰ میلیون تومان بوده، حدود ۴۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

صادقی با اشاره به ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۱۴ مسکن در شهر زواره در حال ساخت است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین در شهر اردستان ۸۸ واحد مسکونی در حال ساخت است و یکی از سرفصل‌های ما رهن و اجاره مددجویان است که در این خصوص به ۱۵۰ خانوار کمک اجاره و رهن داریم و بالغ بر دو میلیارد ریال در تعمیر منازل مددجویان کمک شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری یکی از کارهای کمیته امداد ترویج ازدواج آسان برای مددجویان تحت پوشش بوده است، افزود: با کمک خیران، پنج قلم جهیزیه اساسی برای ۴۸ مددجو و هر کدام به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، تامین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha