• چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400121814848
  • خبرنگار : 50496

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد

تاکید قوه قضائیه بر به سرانجام رساندن حدنگاری اراضی

تاکید قوه قضائیه بر به سرانجام رساندن حدنگاری اراضی

ایسنا/خوزستان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بسیاری از کشورها اسناد حدنگاری را برای تمامی اراضی صادر کرده‌اند و ما تقریبا جزو کشورهایی هستیم که متاسفانه این موضوع بنا به دلایلی در آن‌ها محقق نشده است.

حسن بابایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان که امروز (۱۸ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان در بحث تثبیت اراضی و صدور اسناد کاداستری اقدامات خوبی انجام داده و ان‌شاءالله امروز جلسه‌ای خواهیم داشت و اخرین وضعیت را بررسی خواهیم کرد و مشکلات مناطقی که برای آن‌ها اسناد کاداستری صادر نشده را بررسی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا وی افزود: در حوزه صدور اسناد کاداستری، منابع طبیعی کار را به سرانجام رسانده و اسناد ۹۰ درصد از اراضی ملی صادر شده است. مابقی نیز مربوط به کمیسیون های رفع تداخل است و وزارت جهاد کشاورزی باید اراضی را به ما شسته رفته تحویل دهد تا اسناد آن‌ها را صادر کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در لایحه اراضی کشاورزی بیشتر اختلاف بین زارعین است. در خیلی از استان‌ها کار در این خصوص آغاز شده و امروز نیز در شورای حفظ بیت‌المال ذر اهواز کار دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: اسناد کاداستری کشاورزی تقاضامحور است و مردم باید برای آن پیش‌قدم شوند و مدارک و مستندات را ارائه کنند تا بتوانیم سند را صادر کنیم.

بابایی افزود: قطعا صدور اسناد حدنگاری و تثبیت اراضی، نقش موثری در کاهش ورودی پرونده‌ها، نزاع‌ها و دعاوی حقوقی خواهد داشت و امیدواریم که این امر در خوزستان محقق شود.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد این آمادگی را دارد که اعتبارات مربوط به اسناد کشاورزی را تا چندین برابر افزایش دهد، گفت: ان‌شاءالله بتوانیم حوزه کاری‌مان را در اسناد کشاورزی گسترش دهیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه افزود: می‌طلبد که سایر مدیران در امور اراضی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و سازمان بازرسی استان‌ها کمک و حمایت کنند  زیرا ثبت اسناد به تنهایی نمی‌توانند این اقدام را انجام دهد.

بابایی بیان کرد: بسیاری از کشورها اسناد حدنگاری را برای تمامی اراضی صادر کرده‌اند و ما تقریبا جزو کشورهایی هستیم که متاسفانه این موضوع بنا به دلایلی در آن‌ها محقق نشده است.

وی گفت: تاکید ریاست و مسئولان عالی قوه قضائیه این است که با کمک مسئولان استانی بتوانیم این موضع را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha