• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400121612237
  • خبرنگار : 71496

اشتیه: اسرائیل از جنگ اوکراین برای تشدید اعدام‌های میدانی استفاده می‌کند

اشتیه: اسرائیل از جنگ اوکراین برای تشدید اعدام‌های میدانی استفاده می‌کند

نخست وزیر فلسطین اظهار کرد، "اسرائیل از سرگرمی افکار عمومی جهان به جنگ در اوکراین برای تشدید عملیات‌های قتل و اعدام‌های میدانی فلسطینی‌ها" استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ابراهیم ملحم، سخنگوی دولت فلسطین در واکنش به شهادت یک کودک فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی در شهرک ابودیس واقع در شرق قدس اشغالی بیانیه مطبوعاتی را در صفحه رسمی خود منتشر کرد.

ملحم اعلام کرد: محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین نسبت به پیامدهای خطرناک افزایش و تشدید عملیات‌های قتل و اعدام‌های میدانی فلسطینی‌ها به دست سربازان اسرائیلی در اراضی اشغالی با استفاده از سرگرمی افکار عمومی جهان به جنگ در اوکراین هشدار داد.

وزارت بهداشت فلسطین روز یکشنبه در بیانیه کوتاهی اعلام کرد، یامن نافز جفال، کودک ۱۶ ساله فلسطینی در پی تیراندازی سربازان اسرائیلی در شهرک ابودیس واقع در شرق قدس اشغالی به شهادت رسید.

برخی منابع محلی نیز گزارش دادند، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در جریان درگیری‌هایی که در این شهرک آغاز شدند، به این کودک تیراندازی کرده سپس او را در حالی که زخمی شده بود، بازداشت کردند.

در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر شده، چند سرباز اسرائیلی در حال انتقال یک زخمی با برانکارد به داخل یک خودروی نظامی دیده می‌شوند.

ژانویه گذشته دستورالعمل‌های جدیدی برای سربازان اسرائیلی صادر شدند که به آنها اجازه داد به فلسطینی‌هایی که سنگ و کوکتل مولوتوف پرتاب می‌کنند، حتی پس از این اقدام و هنگام ترک محل و زمانی که هیچ خطری برای این سربازان ندارند، تیراندازی کنند.

سازمان حقوقی "بتسلیم" اعلام کرد: سربازان اسرائیلی در شرایط خاص از راهکار تیراندازی استفاده نمی‌کنند بلکه تیراندازی به اقدامی روتین برای آنها تبدیل شده است و آنها حتی زمانی که طرف‌های مورد هدف خطری برایشان ایجاد نمی‌کنند هم به آنها شلیک می‌کنند.

همچنین بامداد روز یکشنبه یک جوان ۱۹ ساله فلسطینی به نام کریم القواسمی در تیراندازی پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

پلیس اسرائیل به گمان اینکه القواسمی به دو تن از نیروهایش حمله کرده، او را در مرکز شهر قدس اشغالی هدف تیراندازی قرار دادند.

در همین رابطه، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، جنایت اعدام نوجوان فلسطینی، جنایتی جنگی است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این جنایت رژیم صهیونیستی بیانگر چهره واقعی اشغالگران و  سران آنهاست.

وی در ادامه افزود، پافشاری ارتش رژیم صهیونیستی بر تداوم ارتکاب این جنایت‌ها علیه بشریت بیانگر بی‌اعتنایی به تمامی قوانین و قطعنامه‌ها و نهادهای بین‌المللی و نقض آنهاست.

سخنگوی جنبش حماس از جامعه جهانی خواست برای بازخواست سران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی در دادگاه کیفری بین‌المللی به خاطر ارتکاب جنایت‌های آنها علیه بشریت وارد عمل شوند و اقداماتی اتخاذ کنند.

حازم قاسم همچنین تصریح کرد، این جنایت‌ها هرگز تلاش مشروع و مبارزه‌های عادلانه ملت فلسطین برای بازپس گیری اراضی و مقدسات‌شان و تشکیل کشور خود به پایتختی شهر قدس را متوقف نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha