• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121612168
  • خبرنگار : 71477

سفیر سابق آمریکا در اوکراین: حمله روسیه با مذاکره پایان نمی‌یابد

سفیر سابق آمریکا در اوکراین: حمله روسیه با مذاکره پایان نمی‌یابد

سفیر سابق آمریکا در اوکراین اعلام کرد، حمله روسیه از طریق گفت‌وگو پایان نمی‌یابد و رئیس جمهوری روسیه مصمم است اوکراین را نابود کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، کورت وولکر، سفیر سابق آمریکا در اوکراین در مصاحبه‌ای با مارگارت برنان، مجری برنامه "فیس د نیشن" در شبکه سی بی اس در پاسخ به این سوال که آیا کشوری قادر است از طریق گفت‌وگو به حمله روسیه به اوکراین پایان دهد یا خیر، گفت: به هیچ وجه. باید درک کنیم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای دستیابی به یک پیروزی نظامی مصمم است. او می‌خواهد اوکراین را نابود و سر رهبری این کشور را از تنش جدا کند. پوتین اصلا به تلفاتی که این تصمیمش به دنبال دارد و اینکه چه اتفاقی برای غیرنظامیان می‌افتد اهمیت نمی‌دهد. این مأموریتی با انگیزه‌های ایده‌آلیسم و تهاجمی است که او در حال انجام آن است. به همین خاطر است که پوتین باید متوقف شود.

وولکر همچنین از آمریکا خواست تا هواپیماهای ای-۱۰ در اختیار اوکراین قرار دهد و گفت: خلبان‌های اوکراینی برای استفاده از این جت‌ها آموزش دیده‌اند.

مارگارت برنان با اشاره به اینکه کشورهای مختلفی از جمله فرانسه و آلمان تلاش کرده‌اند تا به طور دیپلماتیک این جنگ را متوقف کنند، از وولکر پرسید که چه کسی قادر خواهد بود به این جنگ پایان دهد؟

وولکر در پاسخ گفت: مردم اوکراین می‌توانند این کار را انجام دهند. مردم اوکراین آنجا هستند، آنها مصمم هستند و مبارزه می‌کنند. خیلی خوش شانسیم که مجبور نیستیم با پوتین مبارزه کنیم یا برای متوقف کردن آن تلاش کنیم. مردم اوکراین در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند. به همین خاطر است که مهم است هر حمایت و کمکی که می‌توانیم به آنها ارائه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۰:۰۴

هی کورت وولکر : چرا؟ این تز را در مورد یمن افغانستان عراق سوریه لیبی سودان.....ارائه نکردید؟....اکراین به جای اینکه به تسلیحات و اعزام نیرو نیاز داشته باشد به صلح و ختم جنگ نیاز دارد کاری نکنید که رهبری آمریکا و مداخلاتش همراه با ارتش72ملت سنتکام تمام قاره سبز را مستقیم و غیرمستقیم وارد مصائب و مشکلات جنگ کند به سخنان فرماندهان عالی مقاومت اگر گوش داده بودید امروز قاره سبز مانند سیبل مورد اهداف حاصل از جنگ نمیشد به اعزام و تجهیز تروریستهائی که به خاورمیانه و غرب آسیا اعزام کردید کمی بیاندیشید....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۶:۵۴

دقیقا ،امریکا مایه شرونفرت ونکبت هست ،،چرازمانی که دلقک ماههاروس تبارهارادر شرق اکراین قتل عام میکردمحکوم نکردید ۱۵هزارروستبارکم بود،انهاادم نبودندازدیدشمایمن عراق افعان سوری ویتنامی لیبی وووادم نیستندخب روس تبارهاکه اروپایی بودندچرا به انهاترحم نکردیدودراین ماههالال شدیدتاپوتین کاسه صبرش لبر یزشود،،چراالان ۵۰۰نفرهم اکراینی به قتل نرسبده مهم شدندیعنی هرچی شماگفتیددرسته بقیه جهان همه اشتباهند،

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۲۳:۳۷

جوک نگو مومن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۱۹:۴۳

اینها را فقط ایران یا چین آشتی دهد ولی آمریکا نمی‌گذارد ایران و چین دخالت کنند چون می‌داند که قانون انسانیت را ایران و چین اجرا خواهند کرد و این به ضرر کارخانه های اسلحه سازی آمریکاست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۶ ۲۲:۳۳

سلام فقط کشته شدن مردم بی گناه چه روسیه و چه اوکراین خلاف همه چیز هست و باید این جنگ‌ خیلی زود متوقف شود