• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400121612145
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

کاهش اثرات کرونا در بدن؛ از ماء الشعیرهای طبی تا شانه زدن موها

کاهش اثرات کرونا در بدن؛ از ماء الشعیرهای طبی تا  شانه زدن موها

ایسنا/خراسان جنوبی یک متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: برای کاهش تب استفاده از ماءالشعیرهای طبی توصیه می‌شود به این صورت که یک پیمانه جو را با ۱۵ پیمانه آب به مدت ۴۵ دقیقه حرارت بدهند، صاف کنند و در طول روز مصرف کنند.

مریم نواب زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مشکلات شایع امیکرون گلو درد و سوزش گلو است که توصیه می‌شود، جوشانده خطمی یا تخم گشنیز استفاده شود به این صورت که از هر کدام یک قاشق غذاخوری داخل سه لیوان آب بریزید و بعد از ۱۵ دقیقه جوشاندن هر چهار یا شش ساعت به صورت غرغره یا خوراکی استفاده کنید؛ همچنین جوشانده عناب و انجیر یا عدسی با پودر دانه گشنیز و حریره بادام و نشاسته نیز برای سوزش گلو مفید است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: افرادی که دچار آبریزش بینی هستند توصیه می‌شود که سه روز اول جلوی آبریزش را نگیرند. آبریزش یک نوع راه دفع ویروس محسوب می‌شود؛ همچنین بوییدن گلاب یا سرکه و شانه زدن موهای پوست سر برای کاهش آبریزش بینی مفید هستند.

نواب زاده با بیان اینکه همچنین بُخور دانه گشنیز و بابونه و پرهیز از مصرف غذاهای پر ادویه و تند مفید است، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات شایع امیکرون سردرد است.

وی افزود: به کسانی که سردرد می‌شوند مخصوصاً در ناحیه شقیقه توصیه می‌شود؛ با روغن گل سرخ پیشانی خود را ماساژ دهند و همین طور می‌توانند کف پاها را با روغن زیتون و یا قرار دادن پاها در آب ولرم به مدت ۱۵ دقیقه در کاهش سردرد کمک کنند.

این متخصص و مدرس طب ایرانی درخصوص کاهش درد بدن و دردهای عضلانی و خستگی و کوفتگی، اظهار کرد: افراد می‌توانند از دم‌کرده چوب دارچین استفاده کنند و آن را با مقداری عسل، متداول در طول روز مصرف کنند.

نواب زاده بیان کرد: ۱۵ دانه عناب نیمکوب را با دو قاشق غذاخوری گیاه مرزن‌جوش  جوشانده و بُخور دهید؛ ماساژ بدن با روغن بابونه مفید است.

وی افزود: برای کاهش تب استفاده از ماءالشعیرهای طبی توصیه می‌شود به این صورت که یک پیمانه جو را با ۱۵ پیمانه آب به مدت ۴۵ دقیقه حرارت بدهند، صاف کنند و در طول روز مصرف کنند؛ استفاده از سوپ‌هایی که در آن آلو، اسفناج و دانه گشنیز به کار رفته باشد نیز برای کنترل و کاهش تب مفید است.

نواب‌زاده تصریح کرد: اگر این علائم مثل تب طولانی، تنگی نفس و بدن درد شدید و نیز علائم گوارشی مثل اسهال استفراغ یا تهوع شدید، گیجی و خواب آلودگی در شما وجود دارد حتما به پزشک مراجعه کنید و از آنجایی که علائم سرماخوردگی همچون علائم امیکرون است، هر سرماخوردگی نیز می‌تواند امیکرون باشد ؛پس حتما شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود و تزریق واکسیناسیون نیز صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha