• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400121410620

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

یافته‌های علمی و اقدامات عملی مقابله با کرونا مستندسازی شود

یافته‌های علمی و اقدامات عملی مقابله با کرونا مستندسازی شود

ایسنا/فارس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی ۲ سال مواجهه با بحران کرونا شاهد از خودگذشتگی و تلاش‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف بوده‌ایم، بر لزوم مستندسازی اقدامات عملی انجام و یافته‌های علمی کسب شده، تاکید کرد.

سید وحید حسینی شنبه ۱۴ اسفند در جلسه ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، بر لزوم رعایت بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی در جامعه به ویژه در آستانه سال نو، تاکید کرد.

او با اشاره به تلاش تمام واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در طی دو سال بحران کروناویروس گفت: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همواره برای خدمت رسانی به بیماران و مراجعان با تمام ظرفیت های موجود تلاش می شود و تجربیات موج های گذشته کروناویروس، سبب شده تا در موج ششم این بیماری، اقدامات و خدمت رسانی با کیفیت بیشتر و بهتر به مردم ارایه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بر لزوم مستندسازی اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا و یافته های علمی به دست آمده تاکید کرد و افزود: تجربیات حاصل از شیوع بیماری کووید۱۹ در کنار مقابله با کروناویروس، می تواند در سال های آینده برای پیشگیری و مقابله با سایر بیماری های واگیر و غیرواگیر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

او با اشاره به تداوم روند خدمت رسانی به بیماران و مراجعان غیرکرونا در بیمارستان ها و مراکز ارائه خدمات سلامت همزمان با شیوع کروناویروس، عنوان کرد: با وجود سختی های بسیار و حجم کاری بالای مجموعه سلامت استان، از آغاز شیوع کرونا تاکنون تلاش شده تا بدون هرگونه اختلال، خدمات سلامت مانند گذشته با بهترین کیفیت ارائه شود.

سرپرست علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به سال نو و حضور مردم در مراکز خرید و مجتمع های تجاری از مردم خواست، به طور جدی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی پایبند بوده و از حضور غیرضروری در این مراکز پرهیز کنند تا سلامت خانواده ها دچار تهدید نشده و ایام نوروز با سلامت سپری شود.

حسینی همچنین با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در کاهش خطر کروناویروس، از خانواده ها خواست ضمن مراجعه برای دریافت دُز سوم واکسن و تکمیل واکسیناسیون خود، به واکسینه کردن کودکان نیز توجه ویژه ای داشته باشند که در همین راستا واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و در تمام استان ها از سوی دانشگاه های علوم پزشکی در حال اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha