• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400121108805
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان خبر داد

هدف‌گذاری جمع‌آوری ۴۲ میلیارد تومان کمک مردمی در جشن نیکوکاری خوزستان

هدف‌گذاری جمع‌آوری ۴۲ میلیارد تومان کمک مردمی در جشن نیکوکاری خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از هدف‌گذاری جمع‌آوری ۴۲ میلیارد تومان کمک مردمی در جشن نیکوکاری در سطح استان خبر داد.

جمال شیبه در نشست خبری جشن ملی نیکوکاری که امروز (۱۱ اسفندماه) برگزار شد، با بیان اینکه شعار جشن نیکوکاری امسال "عیدی برای همه" است، اظهار کرد: مطابق با روال هر سال اوج فعالیت در هفته احسان و نیکوکاری از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه خواهد بود اما عملا از فردا جشن نیکوکاری آغاز خواهد شد و تا پایان سال در خدمت مردم هستیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اینکه در دو سال گذشته شاهد شیوع و گسترش ویروس کرونا بودیم برپایی پایگاه‌های کمک‌های مردمی در سطح شهر به آن شکل ممکن نبود بنابراین در این مدت از ظرفیت پرداخت‌های الکترونیکی استفاده کردیم. امسال نیز مردم می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵، از طریق کد QR یا کد USSD را که اعلام می‌شود واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: در جشن نیکوکاری سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان کمک مردمی در استان خوزستان جمع‌آوری شد. امسال نیز هدف‌گذاری کرده‌ایم که ۴۲ میلیارد تومان جمع‌آوری شود و با وجود اینکه رسما جشن نیکوکاری آغاز نشده تا امروز ۱۴ میلیارد تومان از این رقم محقق شده است.

وی ادامه داد: از یک ماه پیش تاکنون سامانه امداد هوشمند در کشور راه‌اندازی شده است و از این طریق اگر فردی از نهادهای حمایتی خدمات دریافت می‌کند، متوجه می‌شویم. فعالیت این سامانه به توزیع عادلانه خدمات کمک می‌کند.

شیبه بیان کرد: نهال کمیته امداد امام(ره) به دست حضرت امام خمینی(ره) کاشته شد و امروز همه گواه می‌دهند که این نهال به درخت تنومندی تبدیل شده است به گونه‌ای که امروز خدمات کمیته امداد محدود به مستمری نیست.

وی افزود: اولویت اصلی کمیته امداد امام(ره) در سال‌های گذشته، توانمندسازی و اشتغال خانواده‌های تحت پوشش است. امسال ۱۴ هزار فرصت شغلی در زمینه‌های مختلف برای مددجویان فراهم کرده‌ایم یعنی تعهد ما به صورت صددرصدی محقق شده است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: همچنین امسال ۴ هزار سری جهیزیه بین نوعروسان و تازه دامادان توزیع شد و تا امروز هیچ نوعروس و تازه دامادی پشت نوبت دریافت جهیزیه نداریم. تا پایان سال نیز یک هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به خوزستان اختصاص داده می‌شود که بین نوعروسان و تازه دامادان توزیع خواهد شد.

شیبه با اشاره به تکمیل یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان گفت: ساخت ۳ هزار واحد مسکونی دیگر آغاز شده که در سال آینده تکمیل این واحدها محقق می‌شود. در تابستان امسال ۲ هزار و ۷۰۰ کولر آبی و گازی نیز بین نیازمندان توزیع شد و ۳۰۰ کولر آبی و گازی دیگر نیز در اختیار داریم که هنوز توزیع نشده‌اند.

وی در خصوص اختصاص منازلی به مددجویان در شهر رامین و شیرین شهر و کمبود امکانات در این اماکن گفت: بخش‌نامه‌ای صادر شد که مسکن مهر آماده و نیمه تمام وجود دارد و اگر مددجویان کمیته امداد امام(ره) در نوبت دریافت مسکن هستند می‌توانند از این واحدها استفاده کنند بنابراین یک سال و نیم پیش تعدادی از مددجویان کمیته امداد امام(ره) درخواست داشتند از این منازل بازدید کنند که در نهایت با رضایت خودشان، کمیته امداد امام(ره) از این واحدها برای آن‌ها خریداری کرد. پس از آن با توجه به عدم تقاضا هیچ واحدی در این دو شهر خریداری نشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: هدف‌گذاری کمیته امداد امام(ره) خوزستان برپایی ۵۰ ایستگاه‌ بازیافت و قراردادن این ایستگاه‌ها در اختیار مددجویان بود که کار هشت ایستگاه به صورت پایلوت انجام شد و پنج ایستگاه در حال فعالیت هستند. برای شروع به کار این ایستگاه‌ها به حمایت شهرداری نیاز داریم.

وی با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری کمیته امداد بیان کرد: ۲۵۰ مرکز نیکوکاری فعال در استان خوزستان داریم اما هدف‌گذاری شده که این تعداد به ۴۰۰ مرکز نیکوکاری افزایش یابد. ۴۳ مرکز از این مراکز به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند که ۱۷ مرکز در زمینه اشتغال، ۱۱ مرکز در زمینه زکات، ۹ مرکز در زمینه فرهنگی، چهار مرکز در زمینه حمایتی، دو مرکز در زمینه رسانه و یک مرکز در زمینه مسائل حقوقی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پشت نوبتی برای حمایت نداریم، افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر یتیم و محسنین در خوزستان داریم که ۵۳ هزار نفر حامی آن‌ها هستند. در پویش ایران مهربان تمام یتیمان دارای حداقل یک حامی شدند اما تلاش داریم تعداد حامیان برای هر یتیم افزایش یابد.

وی با اشاره به ارائه خدمات به ۵۳ هزار دانش‌آموز و ۷ هزار دانشجو در استان خوزستان گفت: در درگیری با کرونا تلاش کردیم هیچ دانش‌آموزی به دلیل نداشتن دسترسی به شبکه شاد و نبود تبلت از تحصیل محروم نماند و تقریباً از سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار تبلت بین مددجویان توزیع شد. اکنون نیز آمادگی داریم به هر دانش‌آموز نیازمند یک تبلت هدیه بدهیم.

شیبه بیان کرد: از زمان وقوع زلزله اندیکا تاکنون حدود ۴۰ میلیارد تومان در زمینه تامین لوازم ضروری معیشت و دیگر خدمات هزینه شده است. در یک ماه گذشته نیز ۲۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان اندیکا هدیه شد و اکنون پشت نوبتی  جهیزیه در این شهرستان نداریم.

وی افزود: در اندیکا به ازای هر مددجو ۲۰ میلیون تومان مساعدت بلاعوض و تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای احداث مسکن محرومان در نظر گرفته شده است. احداث ۵۰ واحد برای مددجویان اندیکا نیز با مشارکت سپاه پاسداران آغاز شده است. 

حافظ منصوری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان نیز در این نشست گفت: هدف‌گذاری شده است که امسال ۲۳ میلیارد تومان صدقات جمع‌آوری شود و تا پایان بهمن‌ماه، ۱۸ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شده است.

وی افزود: صدقات در زمینه‌های تأمین جهیزیه، مسائل درمانی، اشتغال، وام، کمک‌های مردمی میان مددجویان توزیع می‌شوند. باید توجه شود که صدقه هر منطقه خاص آن منطقه است و حق جابه‌جایی صدقات را نداریم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: سال گذشته حدود ۴۸ میلیارد تومان زکات نیز جمع‌آوری شد که امسال هدف‌گذاری برای جمع‌آوری ۵۶ میلیارد تومان بوده که در ۱۱ ماه گذشته ۵۸ میلیارد تومان معادل ۱۰۴ درصد برنامه تخقق یافت.

وی بیان کرد: کمیته امداد دبیرخانه زکات است و دریافتی‌ها را ثبت می‌کند و این موضوع به معنی این نیست که هر زکات ثبت شده صرفا در کمیته امداد صرف می‌شود. برخی از مبالغ زکات صرف امور محرومان، امور معیشتی، عمرانی و موارد دیگر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha