• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400121108691
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل اجرایی زکات کمیته امداد کشور:

مردم ایران ۱۶۰۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مردم ایران ۱۶۰۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

ایسنا/ایلام مدیرکل اجرایی زکات کمیته امداد کشور از پرداخت ۱۶۰۰ میلیارد تومان زکات توسط مردم در سراسر کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدطاها مهری» در نشست شورای زکات استان ایلام  اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان ماه بهمن،  1600  میلیارد تومان از زکات مردم در دبیرخانه شورای زکات کشور ثبت شده است.

وی با بیان اینکه زکات به‌عنوان یک بازوی توانمند برای اداره جامعه است، اظهار کرد: اگر ادای زکات در جامعه اسلامی انجام و فرهنگ سازی شود نباید یک فقیر و محروم در جامعه ما باشد، تصریح کرد:  زکات شاخصه اقتصاد اسلامی است و این زیبنده جامعه اسلام نیست که کسی در میان زباله ها دنبال قوت خود بگردد،  هر چه  برای اجرای و ترویج این فریضه الهی تلاش کرده و قدم برداریم، در واقع قدمی برای سفره مستمندان و نیازمندان است.

مهری با اشاره به اینکه روسای کمیته امداد به عنوان رییس شورای زکات در شهرستان ها فعالیت داشته و نقش مهمی در زمینه جمع آوری زکات دارند، افزود:  قانون زکات در سال ۹۰  به تصویب رسیده است که بیش از ۹ وزارتخانه، سازمانف نهاد ‌و دستگاه اجرایی  به عنوان اعضای مرکزی در شورای زکات حضور دارند  و کمیته امداد به عنوان عضو و دبیر این شورا فعالیت دارد.

مدیرکل اجرای زکات کمیته امداد کشور گفت: این سازمان ها بر اساس قانون باید کار فریضه زکات را دنبال کنند و در استان ها و شهرستان ها نیز این شورا با حضور مدیران دستگاه های اجرایی نیز فعالیت داشته و  نمایندگان وی فقیه در شهرستان ها نیز به عنوان روسای ابن شورا فعالیت دارند

 مهری با اشاره به اینکه در اولین پیام مقام معظم رهبری در سال ۹۶ به همایش ملی زکات تاکید فرمودند که مسأله زکات باید سرلوحه مسئولان کشور قرار گیرد، گفت: به برکت نظام اسلامی، با تلاش ائمه جمعه و مسئولان که بدون هیچ‌ چشم داشتی به مسأله زکات در سطح استان ها و شهرستان ها پرداخته شده است تا یازده ماهه سال جاری یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از زکات مردم در بیرخانه شورای زکات کشور ثبت شده است.

وی تصریح کرد:  مردم ما نشان داده اند که در زمینه پرداخت زکات پای کار هستند و این ما مسئولان هستیم که باید زمینه های لازم را برای جمع آوری زکات در سطح کشور فراهم کنیم و امید است که با برنامه های که دنبال می شود، نهضت ترویج و فرهنگ سازی  زکات در سطح کشور اجرا خواهد شد.

مدیرکل اجرای زکات کمیته امداد کشور با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ روحانی  در کشور مسئولیت مستقیم جمع آوری زکات را در کشور برعهده دارند، افزود: بیش از 3000مبلغ زکات و عمل افتخاری در سطح کشور در راستای توسعه و ترویج فرهنگ زکات در کشور فعالیت دارند.

 مهری گفت: به دستور ریاست محترم امداد از ابتدای سال 1401، داشبورد زکات در اختیار  نمایندگان ولی فقیه در استان ها، قرار می‌گیرد و در  نرم افزار جامعه زکات داشبورد زکات در اختیار اعضای شورای در خصوص نحوه هزینه کرد زکات قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت و کمک همه مردم و مسئولان دستگاه های اجرایی و اعضای شورا در تلاش هستیم که نهضت احیا ترویج و فرهنگ‌سازی زکات بنابر فرمایش رهبر مقام معظم رهبری در سطح کشور نهادینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha