• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400121108577
  • خبرنگار : 50181

رئیس کل دادگستری استان:

تشکیل بیش از 560 هزار پرونده قضایی در سال، شایسته کرمانشاه نیست

تشکیل بیش از 560 هزار پرونده قضایی در سال، شایسته کرمانشاه نیست

ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تشکیل سالانه بیش از 560 هزار پرونده قضایی در استان را شایسته کرمانشاه ندانست و گفت: باید هر طور شده تلاش کنیم امور مردم خارج از دادگستری حل و فصل شود.

پرویز توسلی‌زاده در آیین گلریزان برای آزادسازی زندانین جرائم غیرعمد که امروز (یازدهم اسفند) با حضور خیرین بخش خصوصی، ورزشکاران و قهرمانان برگزار شد، با ابراز تاسف از اینکه سر و کار مردم به هر دلیلی با دستگاه قضا زیاد است، اظهار کرد: هم اکنون سالانه بیش از 560 هزار پرونده قضایی در زمینه‌های مختلف در استان داریم که این تعداد شایسته کرمانشاه نیست.

وی به تعداد بالای اختلافات خانوادگی و مواردی که حتی گاهی منجر به قتل شده اشاره کرد و یادآور شد: باید از تمام ظرفیت‌هایی که داریم استفاده کنیم تا مردم بتوانند در زمینه مسائل مختلف بین یکدیگر به سازش برسند و تا حد امکان اختلافات بین خود آنها و خارج از دادگستری حل و فصل شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با این وجود درب دادگستری و مراجع قضایی به روی مردم باز است و سعی می‌کنیم حرف مردمی که گرفتار هستند را بشنویم.

توسلی زاده عنوان کرد: در همین راستا در 30 ماه گذشته با نزدیک به 200 هزار نفر در دادگستری کرمانشاه ملاقات داشتیم و از همین رو دادگستری کرمانشاه یکی از قوی‌ترین‌ها در کشور است.

وی یکی دیگر از معیارهایی که دادگستری کرمانشاه را برتر کرده کاهش پرونده‌های موجود در دادگستری حتی با وجود شرایط کرونا بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه بر لزوم کاهش افرادی که به دلیل جرائم کیفری در زندان هستند نیز تاکید کرد و یادآور شد: باید به سمتی برویم که جمعیت زندان‌ها مدیریت شود و تنها برای جرائم با اهمیت که چاره‌ای جز زندان ندارد، افراد وارد زندان شوند.

توسلی زاده یکی از مهمترین جرائم با اهمیت در کرمانشاه را بحث تیراندازی‌ها دانست که همه را بسیار نگران کرده و خاطرنشان کرد: برای این موضوع بسیار وقت می‌گذاریم و هر دو هفته یکبار با سایر متولیان امنیت در این زمینه جلسه داریم.

موضوع دیگری که وی به آن اشاره کرد لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین و افراد دارای تمکن مالی برای کمک به مردم گرفتار و خصوصا زندانیان بود و یادآور شد: برای این موضوع برنامه داریم.

توسلی زاده از برنامه ریزی برای شناسایی بین پنج تا 10 هزار فرد متمکن در کرمانشاه برای این منظور خبر داد و تاکید کرد: در تلاشیم اطلاعات این افراد را گردآوری کنیم و از آنها بخواهیم دست افراد نیازمند را بگیرند.

خیرین به کمک اشتغال زندانیان بیایند

حمیدرضا پوریانی مدیرکل زندانهای استان کرمانشاه نیز در این آیین با بیان اینکه همه افرادی که وارد زندان می‌شوند ذاتا افراد مجرمی نیستند، یادآور شد: خیلی از این افراد به دلیل کم کاری ما مسئولین در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... مرتکب جرم می‌شوند.

پوریانی افزود: متاسفانه بسیاری از زندانیان ما جوان هستند و میانگین سن زندانیان کرمانشاه 30 تا 35 ساله است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح این زندانیان و آماده کردن آنها برای اینکه دوباره به زندان برنگردند، افزود: اصلاح و تربیت زندانیان یکی از وظایف زندان‌ها است که افراد زندانی را از نظر فرهنگی، جسمی، فکری و ... آماده کنند تا دوباره به زندان برنگردند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه بر لزوم آماده شدن زندانیان برای اینکه به زندان برنگردند هم تاکید کرد و گفت: متاسفانه آمار برگشت به زندان در زندانیان کرمانشاه قابل توجه است.

پوریانی یکی از مواردی که می‌تواند به توانمندسازی و اصلاح زندانیان کمک کند را اشتغالزایی برای آنها دانست و یادآور شد: در این زمینه نیازمند همراهی خیرین هستیم.

وی ادامه داد: چندی قبل با همراهی یکی از خیرین کرمانشاه در فضایی در زندان دیزل آباد امکان اشتغال 60 نفر از زندانیان فراهم شد، بگونه‌ای که برخی از این افراد قبل از کار از خانواده خود کمک دریافت می‌کردند اما برخی از آنها اکنون هفت میلیون تومان در ماه درآمد دارند!

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه معتقد است، کمک به اشتغال زندانیان باعث می‌شود آنها هنگام خروج از زندان نیز توانمند شده و بتوانند با اخذ تسهیلات برای خود شغل فراهم کنند.

پوریانی با اشاره به فضاهایی که در برخی از زندان‌های دیگر استان هم فراهم است، یادآور شد: این امکان را داریم که این فضا را در اختیار خیرین و سرمایه‌گذاران بگذاریم تا آنجا فعالیتی را آغاز کرده و زندانیان را مشغول به کار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha