• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400121108542
  • خبرنگار : 71579

رایزنی صدراعظم آلمان و بنت درخصوص مذاکرات وین

رایزنی صدراعظم آلمان و بنت درخصوص مذاکرات وین

صدر اعظم آلمان و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای ایران در وین رایزنی کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از عرب ۴۸، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان که به فلسطین اشغالی سفر کرده است با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرد.

بنا بر اعلام منابع خبری، دو طرف در این دیدار درخصوص تحولات مذاکرات وین و احتمال امضای توافق با ایران رایزنی کردند.

شولتز و بنت پیامدهای بحران اوکراین را نیز بررسی کردند.

صدراعظم آلمان قرار بود که در این سفر منطقه ای به رام الله و اردن نیز برود اما گویا به دلیل درگیری های روسیه و اوکراین برنامه او لغو شده است.

شولتز که شب گذشته وارد تل آویو شده است با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم و همچنین یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو داشته است.

صدر اعظم آلمان قرار است امروز پس از دیدار با نفتالی بنت، نشست خبری مشترک برگزار کنند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتس در این خصوص نوشت: سفر صدراعظم آلمان به سرزمین های اشغالی درحالی است که مذاکرات هسته ای میان ایران و ابرقدرت ها در وین نزدیک به پایان و شاهد پیشرفت گسترده ای بوده است.

به گزارش ایسنا، پس از بازگشت علی باقری به وین و دیدار با هیات های مذاکره کننده ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا برخی رسانه های غربی مدعی شدند که ایران درخواست های جدید مطرح کرده است. اما منابع ایرانی نزدیک به مذاکرات این اخبار را فرار رو به جلو از سوی طرف های غربی با ابزار رسانه ها اعلام و خاطرنشان کردند که "مذاکره کننده ارشد ایران روز دوشنبه در مذاکرات با ۱+۴ بر لزوم تصمیم‌گیری آمریکا و سه کشور اروپایی در مورد چند موضوع باقی مانده اما مهم تأکید کرد."

طبق گفته های سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان موضوعات باقی مانده و مورد بحث از موضوعات اصلی و خط قرمز ایران محسوب می شوند.

خطیب زاده روز دوشنبه به خبرنگاران در این رابطه گفت: در تمامی تماس‌ها و گفت‌وگوهایمان با طرف های مقابل تلاش کردیم خطوط قرمز، منطق، دلیل و چگونگی مرتفع کردن موضوعات باقی‌مانده را روشن کنیم و مواضع ایران را در این ارتباط تبیین کنیم. اکنون ابهامی برای واشنگتن و غرب در مورد این خطوط قرمز وجود ندارد و تاکید کردیم از خطوط قرمز خود عبور نمی‌کنیم و انتظار قطعی داریم که طرف‌های اروپایی بیش از این موضوع را کش ندهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha