• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400121108181
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل زندان‌های لرستان:

زندانی حاصل کمبودهای اجتماعی است

زندانی حاصل کمبودهای اجتماعی است

ایسنا/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: زندانی حاصل کمبودهای اجتماعی است.

عبدالمجید کشوری در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان که با حضور معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های لرستان، مسئول حقوق شهروندی و مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان برگزار شد با اشاره به سند تحول قوه قضاییه با بهره‌گیری تمامی ظرفیت‌ها بیان کرد: سند تحول قوه قضاییه شامل هفت ماموریت عمده بوده که ماموریت ششم سند تحول قوه قضاییه مختص سازمان زندان‌ها و اصلاح و تربیت مجرمان است.

وی با اشاره به تبلیغ مسموم رسانه‌های معلوم الحال علیه زندان‌ها گفت: آنچه که تکلیف زندانبانی اسلامی بوده و برای همگان مشخص و مبرهن است توجه به بیانات مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر قانونی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای اصلاح و تربیت افرادی که در چهار چوب زندان قرار می‌گیرد در حوزه‌های مختلف تمهیداتی اندیشیده شده و نیازمند همکاری همه نهادهاست.

کشوری گفت: همانطور که والدین از سازمان آموزش و پرورش انتظار آموزش و تربیت فرزندان خود را دارند، جامعه و خانواده زندانیان نیز از مسئولین زندان‌ها انتظار اصلاح و تربیت زندانی را دارند و این امر مهم با مسئولیت‌پذیری متولیان امر امکان پذیرخواهد بود.

عضو شورای قضایی لرستان گفت: زندانی حاصل کمبودهای اجتماعی است و عدم تکرار جرم و بازگشت مجدد به زندان مستلزم حمایت تمامی دستگاه‌ها به زندان‌هاست تا این مشکل اجتماعی را التیام بخشد.

مدیرکل زندان‌های لرستان افزود: به منظور دستیابی به فرایند اصلاح و تربیت مستلزم فاکتورهای مهمی مانند آموزش، مهارت و حرفه آموزی، تربیت بدنی و میراث فرهنگی در بحث صنایع دستی بوده که در این زمینه‌ها تفاهم نامه‌هایی با دستگاه‌های مربوطه منعقد شده و اداره کل زندان‌های لرستان در همه زمینه‌ها با سازمان صمت آماده همکاری است.

کشوری عنوان کرد: می بایست نگاه ما به زندان و زندانی به گونه‌ای باشد که فرد وارد شده به زندان با نگرشی متفاوت نسبت به جرم صورت گرفته از زندان خارج شود و در نهایت توسعه صنعت، اشتغال و آگاهی می تواند در جلوگیری از افزایش جرم موثر واقع شود.

بهمن جعفری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به تاثیر مثبت و چشم گیر فرآیند اصلاح و تربیت در زندان‌ها لرستان عنوان کرد: بیشتر مشکلات زندانیان ریشه در ضعف اقتصاد و اشتغال استان دارد و امیدواریم سازمان صمت استان به عنوان یک نهاد اقتصادی در دولت بتواند با افزایش اشتغال سهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به سازمان زندان‌ها داشته باشد.

جعفری افزود: سازمان صمت لرستان با تمام توان آماده همکاری وخدمت رسانی به زندان‌های لرستان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha