• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400121108174
  • خبرنگار : 50181

حمله روسیه به اکراین با بورس ایران چه می‌کند؟

حمله روسیه به اکراین با بورس ایران چه می‌کند؟

ایسنا/کرمانشاه مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه معتقد است، تنش‌های بین روسیه و اکراین در بلندمدت مدت می‌تواند تبعات منفی بر بورس ایران داشته باشد، خصوصا اگر برجام به نتیجه نرسد.

دکتر محمد بهمن در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تبعات جنگ روسیه و اکراین بر اقتصاد دنیا و به تبع آن ایران، افزود: هر تنش جهانی اثرات منفی بر تمام بازارهای مالی دارد که بورس نیز از این قائده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه نوسانات چند روز اخیر بورس حاصل جو روانی ناشی از جنگ روسیه و اکراین بوده، تاکید کرد: تبعات اقتصادی واقعی این تنش در بلندمدت خود را در بازارهالی مالی از جمله بورس نشان می‌دهد که از تبعات ناشی از جو روانی هم شدیدتر است.

بهمن از تصمیم برای تحریم‌های بانکی علیه روسیه و خارج شدن بانک‌های این کشور از سوییفت یاد و خاطرنشان کرد: این تحریم‌های بانکی اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، زیرا اگرچه روسیه یک کشور چندان صنعتی نیست، اما یکی از تامین کنندگان بزرگ انرژی در دنیاست و اقتصاد دنیا و از جمله ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر روسیه یکی از مقاصد صادراتی شرکت‌های بورسی و غیربورسی ایران است و تحریم بانک‌های این کشور صادرات ما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد که خصوصا بر صادرات شرکت‌های بورسی اثرگذار است.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه معتقد است، از سوی دیگر تحریم روسیه ممکن است باعث شود مواد اولیه برخی محصولات دچار کمبود شود و خصوصا در کشورهای اروپایی با کمبود برخی کالاها مواجه شویم که فرصت خوبی برای صادرات از ایران به این کشورها و بهتر شدن وضعیت شرکت‌های صادراتی است، اما تاثیر این بخش نسبت به سایر موارد چندان زیاد نیست.

بهمن از هم افزایی دو موضوع جنگ روسیه با اکراین و مذاکرات وین بر یکدیگر هم یاد کرد و ادامه داد: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، تاثیرپذیری منفی کمتری از جنگ روسیه و اکراین در بازارهای مالی خواهیم داشت، اما اگر این جنگ به نتیجه رسیدن مذاکرات وین را هم دچار تنش کند، تبعات منفی بیشتر در بازارهای مالی از جمله بورس شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha