• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400121007767
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرماندار اردبیل:

شهروندان دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند/تأخیر و تعلل نابخشودنی در تزریق دز سوم

شهروندان دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند/تأخیر و تعلل نابخشودنی در تزریق دز سوم

ایسنا/اردبیل فرماندار اردبیل گفت: همشهریان در اردبیل باید تزریق دز سوم را به عنوان یک اولویت و کار اساسی در برنامه‌های خود قرار دهند.

سیدمحمد اعتماد اعجازی در جریان راه‌اندازی مرکز تجمیعی گلیان در کرداحمد اردبیل اظهار کرد: 93 درصد جمعیت اردبیل دز اول و 83 درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند ولی در تزریق دز سوم همچنان با آمار پایین روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: تنها 34 درصد اردبیلی‌ها دز سوم واکسن را تزریق کردند در حالی که بیش از 400 هزار نفر در نوبت تزریق دز سوم هستند که با مراجعه سریع باید تزریق دز سوم در پیشگیری و جلوگیری از مرگ و میرهای کرونایی انجام شود.

فرماندار اردبیل قطعیت تزریق دز سوم را در پیشگیری از کرونا و خطرات ناشی از امیکرون یادآور شد و گفت: بی‌درنگ باید اردبیلی‌ها در تزریق دز سوم پیشقدم شوند و در کنار آن خانواده‌ها تزریق واکسن برای کودکان را نیز مورد توجه قرار دهند.

اعتماد از افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در اردبیل خبر داد و افزود: ما همچنان با وضعیت نگران‌کننده پیک ششم روبه‌رو هستیم و در هفته اخیر به طور متوسط روزانه 4 تا 5 نفر فوتی کرونا داشتیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین رنگ‌بندی اردبیل دوباره به وضعیت قرمز باز گشته است، خاطر نشان کرد: در این ایام پایانی سال رعایت موازین بهداشتی بسیار ضروری است و در کنار استفاده از ماسک، باید تزریق دز سوم نیز انجام شود.

فرماندار اردبیل بی‌رحمی این ویروس خطرناک را یادآور شد و اضافه کرد: در آستانه سال نو همه باید مراقبت‌های لازم را در حوزه سلامت انجام دهند تا پیک ششم مهار شده و در تعطیلات نوروزی گرفتار این بیماری نباشیم.

با تغییر رنگ شهرهای استان خلخال، اصلاندوز و نیر به رنگ نارنجی درآمدند و سرعین و گرمی نیز از رنگ قرمز به زرد تغییر رنگ داده و بیله‌سوار نیز از نارنجی به زرد چهره عوض کرده است.

شهرهای پارس‌آباد و مشگین‌شهر در کنار اردبیل در وضعیت قرمز قرار دارند و کوثر و نمین نیز چهره زرد به خود گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha