• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400120906969
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرعامل کشتارگاه تاکید کرد:

افزایش بازرسی از بازار توزیع گوشت تبریز در ایام پایانی سال

افزایش بازرسی از بازار توزیع گوشت تبریز در ایام پایانی سال

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر عامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: با هدف خدمت‌رسانی و جلوگیری از صدمات جبران ناپذیر توزیع گوشت غیر بهداشتی و فاقد شناسنامه در روزهای پایانی سال و در آستانه عید نوروز، بازرسی‌های سطح شهر را افزایش می‌دهیم تا مردم با آسایش خاطر گوشت خود را در سطح شهر تهیه کنند.

کریم قدرتی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بازدید مستمر از قصابی‌ها با تشدید تیم‌های بازرسی توسط واحد بازرسی سازمان با همکاری اداره کل دامپزشکی استان و اتحادیه قصابان در سطح شهر با جدیت اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط اخیر و بروز بحران جهانی ویروس کرونا و ضمن تاکید بر نکات و الزامات بهداشتی در خصوص استفاده از تجهیزات ایمنی فردی پرسنل مراکز عرضه گوشت و در راستای مقابله و پیشگیری از انتقال بیماریهای ویروسی بیان کرد: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، لازم است شهروندان از خرید گوشت گوشت قرمز فاقد شناسنامه و مهر دامپزشکی و با برچسب مخدوش و گوشت چرخ شده های اماده خودداری کنند.

قدرتی اضافه کرد: گوشت قرمز مصرفی علاوه بر قیمت مناسب باید از کیفیت خوب و استاندارداهای بهداشتی برخوردار باشد.

مدیرعامل کشتارگاه تاکید کرد: تامین امنیت غذایی مردم، وظیفه‌ای خطیر برای دستگاه‌های ذی‌ربط بوده و به هیچ عنوان امکان اغماض در آن وجود ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کشتارگاه تبریز، وی ادامه داد: در جریان کشتارهای روزانه دام‌های سبک و سنگین در کشتارگاه، نظارت‌های بهداشتی توسط متخصصان امر مبنی بر آزمایش دام‌های ذبح شده و همچنین رعایت دستورالعمل زنجیره پیش سرد قبل از توزیع گوشت انجام می‌شود و از خروج هر گونه گوشت تازه ذبح شده بدون سپری کردن زنجیره پیش سرد ۲۴ ساعته جلوگیری شده و دام‌های مشکوک به هر نوع بیماری ضبط و معدوم می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha