• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120806230
  • خبرنگار : 71129

"فهرست مرگ" انگلیس برای الیگارش‌های روس

"فهرست مرگ" انگلیس برای الیگارش‌های روس

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد، این وزارتخانه در حال آماده سازی "فهرست مرگ" برای الیگارش‌های روسی است که در ماه‌های آتی هدف تحریم‌ها بابت حمله مسکو به اوکراین قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لیز تراس وزیر خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد، دیگر هیچ جایی برای پنهان شدن متحدان فوق ثروتمند کرملین پوتین وجود ندارد.

این هشدار پس از آن اعلام شد که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به اسامی هشت روس ثروتمندی اشاره کرد که با ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی هایشان روبرو می‌شوند. همچنین این تحریم‌ها علیه بیش از ۱۰۰ تبعه روس، شخصیت حقوقی و زیرمجموعه وضع می‌شود.

تراس امروز در مصاحبه‌ای با ساندی تایمز گفت، اسامی جدیدی هر چند هفته یکبار به این فهرست اضافه می شود چون وزرای انگلیسی به دنبال فشار بر پوتین در نتیجه حمله به اوکراین هستند.

وی ادامه داد: ما نامه‌هایی را در وزارتخانه از وکلا دریافت کرده‌ایم که ما را تهدید می‌کنند بنابراین، باید پیش از وضع تحریم علیه اشخاص مدارک و ادله را به صورت مناسب و دقیق مورد بررسی قرار دهیم. به همین دلیل است که گام به گام پیش می‌رویم اما بر روی یک فهرست مرگ کار می‌کنیم و به تحریم‌ها علیه الیگارش‌های روسی ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه صحبت‌هایش همچنین گفت: ما به دنبال سخت تر کردن شرایط برای الیگارش‌های روسی حامی رژیم پوتین هستیم. بیش از ۱۰۰ میلیاردر روسی وجود دارد. درباره اینکه چه کسی یا چه چیزی را هدف قرار دهیم بحث می‌کنیم و همه چیز روی میز قرار دارد. ما شفاف درباره این مساله صحبت می‌کنیم و برای انجام چنین کاری آمادگی زیادی داریم.

این دیپلمات ارشد انگلیسی همچنین هشدار داد: درگیری در اوکراین احتمالا طولانی خواهد شد و اوکراینی‌ها مصمم به مقاومت در برابر مهاجمان روس هستند. این درگیری طولانی می‌شود چون مردم اوکراین به مبارزه ادامه می دهند. می بینیم که آنها بسیار با انگیزه اند و تصمیم گرفته‌اند تا از حق حاکمیت و حق تعیین سرنوشت خود دفاع کنند. به همین دلیل است که درگیری و جنگ بین روسیه و اوکراین طولانی خواهد شد.

لیز تراس افزود: نمی‌دانم که این وضعیت به کجا می رسد اما باید مطمئن شویم که پوتین بازنده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha