• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120806123
  • خبرنگار : 71477

کوبا: تصمیم آمریکا برای توسعه ناتو، وضعیت غیرقابل پیش‌بینی ایجاد کرد

کوبا: تصمیم آمریکا برای توسعه ناتو، وضعیت غیرقابل پیش‌بینی ایجاد کرد

وزارت امور خارجه کوبا اعلام کرد، پافشاری آمریکا برای توسعه ناتو در جناح شرقی منجر به پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی شده است و این امکان وجود داشت از آنها اجتناب شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه‌ای گفت: تصمیم آمریکا برای ادامه توسعه پیشرونده ناتو در جناح شرقی فدراسیون روسیه منجر به سناریویی با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی شد که می‌شد از آنها اجتناب کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: استقرارهای اخیر آمریکا و ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و ارسال تسلیحات به کی‌یف برابر با یک "محاصره نظامی پیشرونده" بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۴:۳۲

جهان هنوز به یاد دارد که وقتی اتحادجماهیرشوروی در زمان خورشچف موشکهای خود را در مرز کوبا مستقر کرد آمریکا چه هیاهوئی علیه این حرکت در جهان براه انداخت حتی تا مرز جنگ هسته ای نیز سران آمریکا پیش رفتند و تهدیدات خود را جهانی کردند حالا چرا؟ به روسیه اجازه داده نمیشود که ناتو به تمام مرزهایش نزدیک شده و آمریکا و متحدانش در ناتو که یک ارتش 72ملت هستند اجازه دفاع و یا دفع این نیروها را داشته باشد؟ آیا اگر آمریکا همین گونه مرزهایش تهدید میشد ساکت می ماند؟ ما نه به جنگ کاری داریم و نه به مقصر قضاوت با خودتان..............

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۳۷

اتفاقاً با وجود شخص خیال پروری مثل پوتین که در فکر توسعه طلبی و کشورگشایی است، تصمیم به گسترش ناتو یک ضرورت بوده و هست. متاسفانه دیکتاتورهایی که بدون رای مردم در برخی جوامع حکومت میکنند، بسیار خطرناکند؛ اولاً‌برای ملت خودشان هستند، ثانیاً برای کشورهای همجوار. چون به هر بهانه تجاوزگری را شروع خواهند کرد. نمونه آشکار آن صدام بود که به بهانه ای به کشور ما یورش برد و جنایات بیشمار مرتکب شد و همین کمونیست های روسی او را تا بن دندان مسلح کردند.