• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120805972
  • خبرنگار : 71129

پاپ به زلنسکی زنگ زد

پاپ به زلنسکی زنگ زد

رهبر کاتولیک‌های جهان به رئیس جمهوری اوکراین زنگ زد و "عمیق‌ترین درد" خود را برای آسیب‌های پیش آمده در این کشور ابراز داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سفارت اوکراین در واتیکان در توئیتی تماس تلفنی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان را با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد و یکی از مقام‌های سفارتخانه گفت که این تماس تلفنی در ساعت ۱۶ به وقت محلی صورت گرفت اما از ذکر جزئیات آن اجتناب کرد.

سفارت اوکراین در واتیکان همچنین در توئیتش نوشت: پدر مقدس درد و رنج عمیق خود را بابت رویدادهای ناگوار اتفاق افتاده در اوکراین ابراز داشت.

واتیکان نیز این تماس تلفنی را تایید کرد و رئیس جمهوری اوکراین نیز در توئیتی از پاپ بابت دعا برای صلح در اوکراین و آتش بس تشکر کرد و در ادامه نوشت: مردم اوکراین حمایت معنوی پاپ را احساس می‌کنند.

این تماس تلفنی یک روز پس از آن انجام شد که رهبر کاتولیک‌های جهان در دیداری سر زده از سفارت روسیه در واتیکان نگرانی خود را بابت حمله روسیه به اوکراین به سفیر روسیه ابراز داشت؛ این دیدار سر زده برخلاف پروتکل‌های مرسوم دیپلماتیک در واتیکان بود.

پاپ در سخنرانی هفتگی یکشنبه خود در شهر واتیکان گفت: به خاطر حمله به اوکراین قلبش شکسته است.

رئیس کلیسای کاتولیک گفت: «خدا با صلح‌جویان است، نه با کسانی که خشونت می‌کنند».

پاپ فرانسیس با کلماتی که به نظر می رسید هدف مستقیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بود، افرادی را محکوم کرد که "به منطق شیطانی و منحرف کننده سلاح ها اعتماد دارند".

پاپ گفت که نیاز فوری به باز کردن کریدورهای بشردوستانه برای پناهجویان وجود دارد و به مردم گفت که از آنها استقبال کنید.

سفیر روسیه گزارش رسانه‌های آرژانتینی مبنی بر پیشنهاد پاپ ۸۵ ساله برای میانجیگری واتیکان در درگیری بین روسیه و اوکراین را تکذیب کرد.

روز جمعه نیز پاپ به " سویاتوسلاو شوچوک"، اسقف کلیسای کاتولیک یونانی اوکراین که قول داده کی‌یف را ترک نکند و کلیسایش پناهگاهی برای مردم در مقابل بمباران روسیه باشد، زنگ زد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۲:۱۶

اوه پسرم ! برای آرامشتان بعد از مرگ دعا می کنم ! پدرت درد می کشد اما فقط همین یه کار را خوب بلدم ! آرام بمیرید !