• جمعه / ۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۷:۲۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400120604403
  • خبرنگار : 50126

با شعار عیدی برای همه،

 برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری در ایلام اعلام شد  

 برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری در ایلام اعلام شد
 

ایسنا/ایلام نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری در استان ایلام برگزار می‌شود.


« رضا طاهری»  مدیرکل امداد استان ایلام در این نشست اظهار کرد: جشن نیکوکاری امسال با شعار عیدی برای همه  از تاریخ  ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه در این استان برگزار می شود که روز ۱۲ اسفند پایگاه‌های اصلی در مناطق و معابر شهری،۱۳ اسفند در مکانهای برگزاری نمازجمعه و ۱۴ اسفند نیز در سطح مدارس استان برگزار می شود و بر اساس تمهیدات اندیشیده شده هر میزان کمکی که از طریق مدارس جمع آوری می شود در بین دانش آموزان نیازمند همان مدارس توزیع می شود. 
وی با عنوان اینکه با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی مدارس این جشن در مدارس احتمالا بصورت مجازی برگزار شود، تصریح کرد: از مدیریت آموزش و پرورش انتظار داریم  از طریق سامانه شاد زمینه مشارکت دانش اموزان و خانواده های آنها در جشن نیکوکاری و کمک به دانش آموزان نیازمند فراهم شود. 
طاهری افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و بیماری کرونا و ضرورت کاستن از تبعات این مشکلات، تلاش می شود تهیه اقلام ضروری مورد نیاز خانواده ها از جمله سبدهای معیشتی، لوازم تحصیلی،ماسک و مواد ضدعفونی کننده با مشارکت مردم نیکوکار استان در اولویت قرار گیرد. 
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با عنوان اینکه هم اکنون بیش از ۳۱ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۶ هزار نفر در این استان از حمایتهای کمیته امداد برخوردار هستند ،گفت:  از این جمعیت ،  ۱۲ هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار و ۱۸ هزار نفر سالمندان و ازکارافتادگان سرپرست خانوار هستند که نیاز به کمک ویژه دارند. 
درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست با اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای همکاری در برگزاری جشن نیکوکاری گفت: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری خصوصاً در بین قشر دانش آموز یکی از ضرورتهای امروز جامعه ما است و این فرهنگ همواره باید تقویت شود. 
وی  با عنوان اینکه فرهنگ کمک به نیازمندان و همسایگان از دیرباز در بین مردم استان ایلام وجود داشته است افزود: در شرایط فعلی نیز چنانچه نیازهای اقتصادی و مادی دانش آموزان برطرف شود زمینه های موفقیت و تحصیل آنها بیشتر فراهم خواهد شد. 
 
سرهنگ نصرالهی، معاون هماهنک کننده سپاه امیرالمومنین«ع» استان ایلام نیز در این نشست گفت: حوزه محرومیت زدایی و بسیج سپاه استان در زمینه هایی همچون، ساخت مسکن،توزیع سبدهای معیشتی و تهیه جهیزیه در راستای خدمت به نیازمندان با کمیته امداد همکاری نزدیکی دارد. 
وی افزود: در زمینه جشن نیکوکاری نیز حوزه های بسیج دانش آموزی،بسیج کارمندی،بسیج محلات و اقشار آماده همکاری با کمیته امداد بوده و برنامه هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha