• پنجشنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400120504054
  • منبع : نمایندگی سمنان

وعده اشتغال به معتادین بهبودیافته

وعده اشتغال به معتادین بهبودیافته

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به اهمیت کار و اشتغال و نقش آن در عدم بازگشت معتادین بهبودیافته به مصرف دوباره موادمخدر وعده داد: برای هر معتادینی که موفق به ترک اعتیاد شود زمینه اشتغال برای وی فراهم شود.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پنج شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ در نشست تخصصی قضات و فعالان امر مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: ضرورت دارد تا در شرایط فعلی، به سمت کار و اقدامات موثر فرهنگی در بحث مبارزه با مواد مخدر به منظور کاهش تقاضا و آسیب ها گام برداریم.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه مقابله با تهاجم ها امروز تکلیف همه ماست، اظهار کرد: در بحث تهاجم ‌نظامی، حمله به مرزهاست، اما در تهاجم فرهنگی حمله به مغزها انجام می‌شود و هیچ حد و مرزی ندارد فلذا باید بسیار هوشیار باشیم.

این عضو ارشد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: ما برای تحقق موفقیت در بحث اعتیاد و مواد مخدر، باید به دنبال کاهش تقاضا در بحث مواد مخدر باشیم.

هاشمی افزود: مدیریت در بحث مواد مخدر باید اجتماعی شده و از مبدا، خانواده‌ها، مدارس و محله‌ها در دستور کار قرار گیرد و همه خود را در برابر این آسیب اجتماعی مکلف بدانند.

وی تصریح کرد: یک جوان در جامعه به صورت تدریجی به دام اعتیاد گرفتار می‌شود که مراقبت در حوزه خانواده امری ضروری است و در این زمینه خانواده‌ها باید به صورت جدی آگاه باشند.

استاندار سمنان تصریح کرد: تهیه فیلم، اقدام فرهنگی و ساخت مستند در بحث آگاه سازی نسبت به خطرات و اثرات سوء استفاده از مواد مخدر و سایر موارد از این دست، می تواند در بحث مبارزه با مواد مخدر تاثیرگذار باشد.

وی خاطر نشان کرد: طرح جمع آوری معتادان متجاهر و ساماندهی آنان در استان سمنان در دستور کار قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن مکان اسکان تهیه و معتادان متجاهر ساماندهی شدند.

هاشمی اظهار کرد: در بین دستگاه‌های امنیتی،‌ انتظامی، قضایی و فرهنگی استان هماهنگی و تعامل بسیار خوبی در راستای مدیریت بحث اعتیاد به عنوان اسیب اجتماعی وجود دارد.

استاندار سمنان در پایان گفت: برای هر معتادی در استان که موفق به ترک اعتیاد شود، آمادگی به منظور فرآهم سازی زمینه اشتغال وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha