• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400120302209
  • خبرنگار : 50165

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

بخشنامه اصلاحی گون به استان‌ها ابلاغ‌ نشده است

بخشنامه اصلاحی گون به استان‌ها ابلاغ‌ نشده است

ایسنا/زنجان رئیس‌ اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: بخشنامه اصلاح شده‌ گون به استان‌ها برای حل مشکل معادن ابلاغ نشده است.

علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عمده مشکل معادن استان پوشش گون است، اظهار کرد: با توجه به حل این مشکل در کشور، هنوز به استان ابلاغ نشده و انتظار می‌رود بخشنامه اصلاح شده‌ گون به استان ابلاغ تا مشکل این حوزه حل شود.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مشکلات فعالان حوزه صنایع معدنی استان زنجان از سوی وزارتخانه، افزود: مشکل گون سال‌های زیادی است که مانع از پیشرفت در حوزه معادن استان زنجان شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت معادن استان زنجان با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته مطلوب است، ادامه داد: حمایت سازمان صمت از وضعیت معادن در بخش دانش‌های روز، استفاده از فناوری، ماشین‌آلات و ... نیز با توجه به سیاست دولت در حمایت از معادن باید انجام گیرد تا معادن استان به سمت توسعه بیشتر حرکت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، وجود ۸ تا ۱۰ معدن در مناطق حفاظت شده را دیگر مشکل استان در حوزه معدنی عنوان کرد و گفت: این موضوع موجب تعارضاتی با سازمان محیط زیست شده و امیدواریم با اصلاح مشکلات مربوطه، این معادن نیز در استان زنجان فعال شوند.

یگانه‌فرد با بیان اینکه عمده واحدهای سرب و روی کشور در استان زنجان مستقر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه استخراج خاک از معادن داخلی، جواب‌گوی نیاز معادن نیست، بسیاری از واحدهای تولیدی، خاک مورد نیاز خود را به صورت موقت وارد و به صورت شمش صادر می‌کنند.

این مسئول، تعداد معادن فعال در استان را ۲۷۵ معدن و معادن غیرفعال را ۱۴۸ معدن عنوان و اظهار کرد: حدود دو سال است که مشکلات تعهدات ارزی برای فعالان اقتصادی استان زنجان در بخش سرب و روی به‌ وجود آمده که با وجود پیگیری‌های متعدد و گسترده در سطح کشور، این مهم همچنان تعیین‌ تکلیف نشده و امید است با توجه مسئولان، این مشکل نیز حل شود.

وی با اشاره به فعالیت تشکل‌های اتاق بازرگانی زنجان در بخش‌های مختلف، خانه معدن استان زنجان از جمله تشکل‌های پویا و فعال اتاق نام برد و خاطرنشان کرد: خانه معدن استان، مشکلات و موضوعات مرتبط در استان را با جدیت پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha