• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400120301862
  • خبرنگار : 50220

آزادی ۱۷۴ زندانی غیرعمد یزدی در سال‌ جاری

آزادی ۱۷۴ زندانی غیرعمد یزدی در سال‌ جاری

ایسنا/یزد مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۷۴ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد با کمک خیرین و نیکوکاران از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

«سید مسعود عظیمی» ضمن اعلام این خبر، گفت: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۷۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۶۷۹ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال بود که مبلغ ۵۴۱ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۳۷ میلیارد و ۸۵۲ ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این  ۱۵۶ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۱۲۲ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۲۱  مددجو محکوم نفقه ، تعداد ۱۵ مددجو محکوم پرداخت مهریه  ،۹  مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار ، ۵  مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و ۲ مددجو محکوم به پرداخت دیه غیر عمد بودند.

 آزادی ۳۸ مددجو بدون پرداخت مبلغ  

این مقام مسئول ضمن  تقدیر از زحمات بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد، گفت: از این تعداد آزادی، تعداد ۳۸ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۳۶ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۴ مددجو زن و  160 مددجو مرد بودند.

آزادی ۱۸ محکوم مالی در بهمن ماه

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان از آزادی ۱۸ محکوم مالی جرائم غیر عمد با اجرای پویش “فجر رهایی” در بهمن ماه سال جاری  نیز خبر داد و گفت : به همت نیکوکاران ، خیرین و صاحبان کسب و کار این تعداد محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانوده خود باز گشتند.

وی ادامه داد: بدهی این مددجویان مبلغ ۶۶ میلیارد ریال بود که مبلغ ۴۹ میلیارد ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده  و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۷ میلیاردریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 18 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

برگزاری گلریزان‌های مجازی در رمضان ۱۴۰۱

عظیمی با اشاره به تاثیرگزاری و پربیننده بودن جشن های گلریزان به صورت مجازی، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا ستاد دیه استان یزد در سال گذشته و سال جاری اقدام به برگزاری جشن های گلریزان مجازی و پخش از طریق صفحات مطرح و پرطرفدار استانی نمود که مورد استقبال بسیاری از همشهریان و هموطنان واقع گردید ، به همین منظور در رمضان ۱۴۰۱ نیز ستاد دیه استان یزد در کنار جشن های گلریزان حضوری اقدام به برگزاری این آیین ها خواهد نمود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تقدیر از همکاری صدا و سیمای مرکز استان در ساخت و پخش برنامه های متفاوت در زمینه فرهنگ سازی جهت جلوگیری از ورود افراد به زندان و جذب کمک های خیرین جهت آزادی محکومین  جرائم غیر عمد گفت : در رمضان سال ۱۴۰۱ برنامه تلویزیونی ماه مهربانی همه روزه قبل از اذان مغرب به صورت زنده به روی آنتن می‌رود و در این برنامه به پویش «سهم من آسمان» ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پرداخته خواهد شد.

این مسئول در پایان گفت: ستاد دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی است که تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی فعالیت مینماید و نیکوکاران و خیرین میتوانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره ۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ بانک ملت ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک ، ۳۸۰۰۰۰۹۰ بانک رفاه ، شماره کارتهای مجازی۶۲۷۷۶۰۷۰۰۰۰۰۳۲۳۱ و ۵۰۴۱۷۲۷۰۶۶۶۶۶۶۶۸ و یا با شماره گیری کد دستوری# ۱۱۳۳۶۶۵۵  کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان، عظیمی در پایان گفت: روابط عمومی ستاد دیه استان یزد  با تلفن ۰۳۵۳۶۲۹۸۲۰۰  پاسخگوی سئوالات مردم در خصوص کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha