• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۰:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400120301828
  • منبع : نمایندگی سمنان

نیمی از مساکن مهر شهر سمنان پایان کار دارند!

واجد شرایط شناخته شدن ۱۶ هزار از ۲۷هزار نفر ثبت نامی طرح جهش مسکن

واجد شرایط شناخته شدن ۱۶ هزار از ۲۷هزار نفر ثبت نامی طرح جهش مسکن

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از واجد شرایط شناخته شدن ۱۶ هزار نفر از ۲۷هزار نفر ثبت نامی برای جهش مسکن در این استان خبر داد و گفت: اقدامات لازم در حوزه اجرای مطلوب قانون جهش تولید مسکن در استان در حال انجام بوده و نیاز است تا این روند تسریع یابد.

مهدی حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه شورای مسکن استان با تاکید بر اینکه در تایید نقشه ها باید تسریع شود تا مرحله صدور پروانه ها نیز سرعت یابد، اظهار کرد: از شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها انتظار داریم تا در بحث اجرای مطلوب قانون جهش تولید مسکن به خوبی پای کار باشند.
وی افزود: راه و شهرسازی در بحث اجرای طرح جهش تولید مسکن نقش اصلی و تعیین کننده ایفا خواهد کرد؛ لذا باید با اقدامات مطلوب و رویکرد مثبت نسبت به تسریع در روند اقدام‌ کند.
حمیدی ادامه داد: از تمامی ظرفیت های قانونی موجود به جهت رفع موانع و مشکلات در مسیر جهش تولید مسکن در استان استفاده شود.
وی تصریح کرد: تاکنون در کل استان ۲۷ هزار نفر در بحث قانون جهش تولید مسکن ثبت نام کردند، که با پالایش های صورت گرفته از این تعداد ۱۶ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و برای این افراد ۴۸۶ هکتار زمین تامین شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت جلسات شورای مسکن‌ با حضور ادارات کل راه و شهرسازی،‌ بنیاد مسکن،‌ بانک و سایر دستگاه های متولی به صورت هفتگی و با تقویم ‌زمانی مشخص برگزار می شود.

صدور پایان کار برای نیمی از مساکن مهر شهر سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مساعدت در امر صدور سند مساکن مهر شهرستان سمنان با رویکرد مثبت به جهت تسریع در روند آن، انجام می شود.

 حمیدی، ادامه داد: برای صدور سند مساکن ‌مهر شهرستان سمنان، اخذ پایان کار و تعیین تکلیف سهم الاجاره دولت امری ضروری است.
وی افزود: دستگاه های دولتی و اجرایی استان در حد مقدورات و در چارچوب قانون، در خصوص بحث صدور سند مساکن مهر با رویکرد مثبت ورود کنند.
لزوم تسریع در سنددهی به صاحبان مسکن مهر

حمیدی ادامه داد: ضرورت دارد تا اعضا نیز برای تسریع در روند صدور سند، پای کار بوده و همگام و همراه با دستگاه های متولی امر اقدامات و مساعدت های لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: نظام مهندسی و راه و شهرسازی، دو مورد تهیه نقشه پایان کار برای مساکن مهر با تعرفه تخفیفی و تاییدیه مهندس ناظر را در دستور کار قرار دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: برای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از ۵ هزار واحد مسکن مهر شهرستان سمنان پایان کار صادر شده است؛ با مصوبات این جلسه مشکلات باقی واحدها در خصوص اخذ پایان کار و صدور سند مالکیت برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha