• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400120201313
  • منبع : نمایندگی قزوین

با افزایش۷۳ درصدی؛

بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قزوین تصویب شد

بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قزوین تصویب شد

ایسنا/قزوین در جلسه روز گذشته شورای شهر قزوین، بودجه ۲۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری قزوین تصویب شود، پیش‌ازاین شهرداری قزوین بودجه پیشنهادی ۲۰۲۰ میلیاردتومانی را به صحن شورا ارائه کرده بود که اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، بودجه را با افزایش ۱۸۰ میلیاردتومانی، و به مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب رساندند.

فرج‌الله فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه شورای شهر قزوین که شب گذشته اول اسفند به‌صورت علنی با دستور کار جمع‌بندی و ابلاغ بودجه شهرداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: توجه به نواحی منفصل شهری و مناطق کم‌برخوردار شهر قزوین، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی، توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و ارائه خدمات‌رسانی مطلوب به شهر از جمله نکات موردتوجه در بودجه تصویب شده در سال آینده شهرداری قزوین است.

وی افزود: جزئیات بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین طی دوهفته کاری و ۸۰۰ نفرساعت در جلسات فشرده صبح و عصر با دقت مورد بحث و بررسی قرارگرفتند و در نهایت بودجه تصویب شده نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین برای سال ۱۴۰۱ در بخش درآمدهای عمومی ۹۵۰ میلیارد تومان بود که این رقم به ۱۰۴۱ میلیاردتومان افزایش پیدا کرد، همچنین این بخش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ حدود ۶۸درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: در بخش واگذاری دارایی سرمایه‌ای و فروش زمین نیز بودجه از ۸۱۴ میلیارد تومان به ۵۶۸ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد، همچنین در بخش واگذاری دارایی سرمایه‌ای از ۲۰۰ میلیاردتومان بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین به مبلغ ۵۴۰ میلیاردتومان افزایش یافت که مقرر شد این مبلغ از محل فروش برج ستاره پونک به‌منظور تسویه بدهی‌های شهرداری به بانک شهر تأمین شود.

فصیحی خاطرنشان کرد: در سرفصل واگذاری دارایی مالی ازجمله وام و اوراق نیز ۵۰ میلیاردتومان اوراق و یک میلیارد تومان نیز برای وام پیش‌بینی‌شده است، در بخش مصارف و هزینه بودجه شهرداری در سال آینده نیز در بخش هزینه‌های جاری بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین ۷۰۰ میلیاردتومان بود که این رقم به ۶۶۰ میلیاردتومان کاهش پیدا کرد.

 وی تاکید کرد: در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای رقم ۱۱۲۰ میلیاردتومان بودجه پیشنهادی شهرداری به رقم هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد، در بررسی بودجه پروژه‌های عمرانی نیز اولویت‌ها و سیاست‌های اعضای شورا مدنظر قرار گرفت و در برخی ردیف‌های بودجه ازجمله مبلمان و تأسیسات شهری، روکش آسفالت، اجرای شهر هوشمند، کمک عمرانی به مساجد، توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی - ورزشی و ایجاد بازارچه‌های محلی شاهد افزایش اعتبار قابل‌توجهی در بودجه هستیم.

 رئیس شورای شهر قزوین بیان کرد: برخی از ردیف‌ها ازجمله ایجاد مراکز فرهنگی در مسیر جاده سلامت، مناسب‌سازی ناحیه شهری امامزاده علی (ع)، توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و تملک خانه شهید رجایی نیز برای اولین‌بار در بودجه گنجانده شدند.

وی یادآور شد: امیدواریم باهمت بلند، سعی و کوشش جهادی شهردار قزوین و تیم مدیریت شهری بتوانیم بودجه ۲۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری قزوین را در سال ۱۴۰۱ محقق کنیم و شاهد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و پیشرفت امور با سرعت هرچه بیشتر باشیم.

امیدواریم پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان سال آینده تکمیل شود

محسن حق‌شناس، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: شهردار قزوین و مجموعه مدیران شهری در تدوین بودجه و پذیرش برخی اصلاحات بودجه همکاری خوبی با شورای شهر داشتند؛ با همدلی و مشارکت بین شورا و شهرداری، بودجه سال آینده شهرداری قزوین محقق می‌شود.

وی افزود: وقتی بودجه تصویب می‌شود در واقع انتظارات شورای ششم برنامه‌ریزی‌شده است، شهرداری و مدیران شهری باید در راستای تحقق بودجه تلاش کنند؛ همت و تلاش جهادی شهردار قزوین در حل مشکلات بسیار اهمیت دارد تا کنون نیز شاهد دلسوزی‌های شهردار قزوین برای پیشرفت و آبادانی شهر بودیم.

حق‌شناس بیان کرد: شهردار قزوین وعده داده است که تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان سال آینده تکمیل شود، امیدواریم این وعده با جدیت و همت پیگیری و محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: از شهردار می‌خواهیم که در انتخاب مدیران شهری حکیمانه عمل کند؛ کار شهرداری با نیروی انسانی و تعامل پیش می‌رود، شهرداری یک دستگاه چندوجهی است و ضرورت دارد که در انتخاب نیروها حداکثر حکمت را در نظر داشته باشیم.

در شورای ششم نگران پرداخت حقوق نبودیم

حسین صلح‌جو دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: اعضای شورا بادقت، تخصص، با نگاه توازن و رعایت عدالت نسبت به برخی ردیف‌های بودجه را کاهش یا افزایش دادند؛ بودجه پیشنهادی شهرداری ۲۰۲۰ میلیاردتومانی بود که این رقم در بررسی جزئیات به رقم ۲۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تلاش مجموعه مدیران شهری و همدلی اعضای شورا این رقم در سال آینده محقق شود؛ با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در مدیریت شهری و همت شهردار قزوین در شورای ششم نگران پرداخت حقوق و دیون پرسنل نبودیم که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

بودجه شهرداری باتوجه‌به برنامه پنج‌ساله شهرداری تدوین شود

مهدی مهدی‌خانی رئیس کمیسیون عمران ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: با تلاش‌ها و بررسی جزئیات بودجه شهرداری قزوین توسط اعضای شورای اسلامی شهر قزوین ردیف‌های بودجه‌ای خوبی در بخش‌های فرهنگی و ورزشی اضافه شد، امیدواریم با تلاش و همت مدیران شهری و همدلی شورا بتوانیم در تحقق منابع درآمدی موفق عمل کنیم.

وی افزود: این انتظار وجود دارد که برای درآمدزایی و تخصیص بهنگام بودجه در بخش‌های مختلف تلاش و همت مضاعف وجود داشته باشد تا پایان سال ۱۴۰۱ بودجه درخشانی را اجرا کرده باشیم، بودجه سال آینده باید باتوجه‌به آیتم‌های برنامه پنج‌ساله شهرداری تدوین و بسته می‌شد؛ امیدواریم در سال‌های آتی بودجه شهرداری بر مبنای این برنامه تدوین شود.

مهدی‌خانی بیان کرد: فازبندی پروژه‌های عمرانی ضروری است، از معاونت عمرانی شهرداری قزوین انتظار داریم که پروژه‌های عمرانی را به‌صورت فازبندی و زمان‌بندی اعلام و با رعایت اولویت اجرا کند، همچنین تهیه و تدوین طرح جامع مدیریت منابع انسانی در شهرداری قزوین نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

۷۰ پروژه تحولی داریم که قزوین را متحول می‌کند

مهدی صباغی شهردار قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: در حال حاضر شهرداری قزوین، رتبه ۱۳ بودجه را در میان شهرهای کشور کسب کرده است، این امر حائز اهمیت است و امیدواریم بتوانیم با همدلی و همکاری شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیران شهری، بودجه ۲۲۰۰ میلیاردتومانی سال آینده شهرداری قزوین را محقق کنیم.

وی افزود: همدلی و همکاری میان شورا و مدیریت شهری برقرار است، تمام اعضای شورا همدل بوده و در مسیر خدمات‌رسانی به مردم در کنار مدیریت شهری قرار دارند که این امر می‌تواند در تحقق بودجه تأثیرگذار باشد.

شهردار قزوین اظهار کرد: شهرداری قزوین در تسویه و پرداخت بدهی‌های بانک شهر عزم جدی دارد و در این راستا اقدامات و گام‌های مثبتی برداشته شده است؛ ۷۰ پروژه تعاملی و مدیریتی در دستور کار شهرداری قرار دارد، این پروژه‌ها که در استان تحول جدی ایجاد می‌کنند طی بازه زمانی یک تا چهارساله انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha