• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400120201185
  • منبع : نمایندگی همدان

حذف تردد سواره در عرصه هگمتانه

حذف تردد سواره در عرصه هگمتانه

ایسنا/همدان فرماندار همدان با بیان اینکه برای رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه باید همه تلاش خود را بکار ببندیم، گفت: علیرغم وجود آثار قابل توجه تاریخی یک اثر ثبت شده جهانی در سطح استان نداریم و قطعا در این راستا مسئولیم و نمیتوانیم پاسخگوی نسلهای آینده باشیم بنابراین به منظور رفع موانع پرونده ثبت جهانی "منظر تاریخی هگمتانه تا همدان" خواستار حذف تردد سواره در محدوده هگمتانه هستیم.

به گزارش ایسنا، محمدعلی محمدی در شورای ترافیک شهرستان همدان، با اشاره به آثار و مزایای ثبت جهانی یک اثر تاریخی یادآورشد: هرگاه اثری، ثبت جهانی شود خود به خود به لیست مقاصد گردشگری داخلی و بین المللی نیز افزوده می شود که قطعا ورود گردشگر می تواند فواید مالی زیادی داشته باشد.

وی افزود : برخی استانها با ثبت جهانی آثار تاریخی ضمن بهره مندی از کمک های مالی و جلوگیری از تخریب و حفاظت از آن اثر گردشگران زیادی را جذب کرده اند که خود باعث رونق اقتصاد، اشتغال و سایر زیرساختهای مرتبط با حوزه گردشگری شده است.

محمدی خواستار هماهنگی بیشتر میراث فرهنگی، شهرداری، راه و شهرسازی و پلیس راهور در راستای حذف تردد سواره در عرصه هگمتانه شد و تاکید کرد: برابر طرح تفصیلی موجود باید در اسرع وقت نسبت به اصلاح موارد ترافیکی و مسیرهای دسترسی در عرصه هگمتانه اقدام شود.

فرماندار همدان افزود: حسب دستور استاندار همدان اهمیت این موضوع ایجاب می کند همین امروز و در انتهای جلسه بازدید میدانی انجام و ضمن بررسی طرح مطالعاتی انجام شده تصمیم مقتضی اتخاذ و تا قبل از پایان سال نیز این کار اجرایی شود.

وی تصریح کرد: اصلاح مسیرهای تردد سواره در خیابان و میدان اکباتان، تقاطع بلوار علویان و الوند، دباغ خانه، بازار آهن فروشان و پارک سوار کوی گذر از جمله موارد اجرای این طرح است.

به گزارش ایسنا، پرونده ثبت جهانی "منظر تاریخی هگمتانه تا همدان" برای ثبت در فهرست آثار جهانی آماده و بر اساس اعلام مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به یونسکو ارسال شده است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha