• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400113022526

معاون وزیر آموزش و پرورش:

طرح ملی خیرین ورزشیار در فارس تدوین و اجرا می‌شود

طرح ملی خیرین ورزشیار در فارس تدوین و اجرا می‌شود

ایسنا/فارس معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فارس آغازگر تدوین و اجرای طرح نهضت ملی خیرین ورزشیار دانش آموزی می شود، گفت: برای محقق کردن تعلیم و تربیت شش ساحته باید مجمع خیرین ورزشیار را برای آغاز نهضت ملی ایجاد مجموعه های ورزشی درون مدرسه ای بسیج کنیم.

صادق ستاری فرد در دیدار با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس گفت: در راستای استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای مردمی برای توسعه زیرساخت‌ها  و فضاهای ورزشی نیازمند ایجاد یک ساختار منسجم هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس، ستاری فرد گفت: با این ساختار باید در پی تدوین یک برنامه عملیاتی با یک نیاز سنجی دقیق برای ایجاد زیرساخت های ورزشی درون مدرسه ای، با اولویت مدارس محروم و دخترانه باشیم.

ستاری فرد گفت: جامعه ما در معرض چاقی و پیری قرار گرفته و وظیفه مسئولین و متولیان ورزش و تربیت بدنی آنست که از همین الان به فکر اقدامات پیشگیرانه باشند.

وی گفت: تنگناها مالی دولت موجب پررنگ تر شدن نقش خیرین شده است و در این شرایط خیرین می توانند نقش ویژه در کشور خصوصا در آموزش و پرورش ایفا کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: شاداب سازی مدارس به وسیله ایجاد زیرساخت‌های ورزشی تعلیم و تربیت را تعمیق می بخشد و موجب پیدایش و تقویت انگیزه در دانش آموزان خواهد شد.

ستاری فرد گفت: شهید سلیمانی اعتقاد داشت ورزش در تربیت اخلاق دینی افراد بسیار موثر است و باید از این موهبت ارزشمند به خوبی بهره ببریم.

وی گفت: امروزه فضای مجازی به عنوان یک تهدید اخلاقی و جسمی و روحی تلقی می شود و با این رویه چاره ای  جز توسعه سرانه فضاهای آموزشی نخواهیم داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: می خواهیم با آزاد سازی فضاهای ورزشی مدرسه ای خانواده ها را نیز برای استفاده  رایگان از فضاهای ورزشی مدارس ترغیب و تشویق کنیم.

ستاری فرد گفت: در بافت های روستایی و محروم شاید امکانات کم باشد اما فرصت های تربیتی بی نظیری وجود دارد که توجه به آن می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha