• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400112821759

ثبت ۱۵ مورد مرگ و ۲۱۴ بستری جدید کرونا در فارس

ثبت ۱۵ مورد مرگ و ۲۱۴ بستری جدید کرونا در فارس

ایسنا/فارس آمارهای اعلامی حاکی از ثبت بالغ بر ۱۵ مورد فوتی و ۲۱۴ مورد بستری براثر ابتلا به کرونا، طی یک روز در استان فارس است.

براساس آخرین آمارهای اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی مدت شیوع این بیماری تا صبح پنجشنبه ۲۸ بهمن، دو میلیون و ۲۲ هزار و ۴۵۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های فارس تهیه و به شناسایی ۵۸۹ هزار و ۵۹۲ بیمار مثبت منجر شده است.

از کل تعداد بیماران شناسایی شده با انجام تست‌ها، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۶۳ هزار و ۴۵۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

گزارش نشان می‌دهد که طی یکروز گذشته ۲۱۴ بیمار جدید به دلیل ابتلا به کروناویروس در مراکز درمانی استان فارس بستری شده‌اند.

برپاین این آمارها، اکنون ۱۲۶۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

آخرین آمار حاکیست که متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۶۴۲ نفر رسید.

برپایه همین آمار، مجموع واکسن تزریق شده در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به هفت میلیون و ۷۱۴ هزار و ۷۶۷ دُ رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۳۲ هزار و ۹۷۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۳۸ هزار و ۳۷۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۴۲۱ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha