• چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400112720837

یک نماینده سابق مجلس:

شفافیت به معنای واقعی کلمه هرگز تصویب نخواهد شد

شفافیت به معنای واقعی کلمه هرگز تصویب نخواهد شد

ایسنا/خراسان رضوی یک نماینده سابق مجلس گفت: اگر هم طرح شفافیت مجددا وارد صحن شود و رای هم بیاورد، برای رسیدگی و بررسی به نحوی در موارد و مفاد مربوط به آن ورود پیدا می‌کنند که آن شفافیت مدنظر از آن بیرون نخواهد آمد.

سعید باستانی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با احتمال تصویب یا عدم تصویب طرح شفافیت آرا اظهار کرد: نمایندگان این دوره از مجلس و حتی مجلس دهم، باوجود اینکه با موارد اینچنینی رای جمع‌آوری کرده‌اند، اما آنچه که باید به عنوان شفافیت آرا از آن یاد کنیم را تصویب نخواهند کرد. اگر هم این طرح مجددا وارد صحن شود و رای هم بیاورد، برای رسیدگی و بررسی به نحوی در موارد و مفاد مربوط به آن ورود پیدا می‌کنند که آن شفافیت مدنظر از آن بیرون نخواهد آمد.

وی ادامه داد: به نظر بنده در مرحله اول اصلا طرح تصویب نخواهد شد و اگر هم به دلیل از بین بردن فشار روانی جامعه به مجلس آن را تصویب کنند، در اجرای مواد آن به گونه‌ای عمل می‌کنند که عملا شفافیتی وجود نخواهد داشت.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه اگر نمایندگان مجلس وزن طرح شفافیت را در کل ناکارآمدی مجلس کم بدانند، به این طرح رای نخواهند داد، عنوان کرد: مگر اینکه در سناریوهای مورد نظر گشایش نسبی به لحاظ اقتصادی بعد از توافق برجام صورت بگیرد و بتوانند این نوید را بدهند که گشایشی در سال بعد اتفاق خواهد افتاد. در این صورت بحث شفافیت آرا در کنار مسائل اصلی مطرح می‌شود. در این صورت طرح شفافیت در مجلس تصویب می‌شود اما باز هم در مواد و مفاد داخلی این طرح آن شفافیتی که مدنظر است، بیرون نخواهد آمد.

باستانی با بیان اینکه طبق قوانین داخلی و آیین‌نامه مجلس نمی‌توان مشخص کرد که هر کدام از نمایندگان چه رایی به طرح شفافیت داده‌اند، گفت: اگر قرار باشد طرحی در مجلس رای بیاورد، از قبل مشخص خواهد بود. یعنی افرادی که جایگاه مشخصی در مجلس دارند، وررد پیدا می‌کنند و با انجام لابی، رای را از پیش ارزیابی می‌کنند که این طرح رای می‌آورد یا خیر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha