• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400112418962
  • خبرنگار : 50444

شهرهای خراسان شمالی برای طرح نهضت ملی مسکن مشکل زمین ندارند

شهرهای خراسان شمالی برای طرح نهضت ملی مسکن مشکل زمین ندارند

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب الحاق ۶۶ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۵ شهر خراسان شمالی خبر داد.

قاسم قاسمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۵ شهر استان برای طرح جهش تولید مسکن در محدوده شهری زمین نداشتند که پیگیری های لازم برای الحاق محدوده ای از زمین های ملی به این شهرها انجام شد.

وی گفت: با الحاق زمین در این ۵ شهر، شهرهای خراسان شمالی برای تأمین زمین طرح جهش مسکن در محدوده شهری مشکلی ندارند.

قاسمی افزود: به این ترتیب برای شهر راز ۲۲ هکتار، شوقان ۶ هکتار، ایور ۱۰ هکتار، حصارگرمخان ۱۱ هکتار و شیروان ۱۷ هکتار در خارج از محدوده شهر مشخص شد.

وی تصریح کرد: الحاق این زمین‌ها به شهر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد و به این ترتیب زمین تمامی شهرهای استان برای اجرای طرح جهش تولید مسکن مشخص شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی، ۴۸ هزار واحد در برنامه چهار ساله به استان خراسان شمالی اختصاص داده شده است که سالانه می بایست بیش از ۱۲ هزار واحد در استان احداث و تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: ۳۰۶ هکتار از اراضی دولتی برای طرح جهش تولید مسکن در استان تامین شده که با توجه به برنامه ابلاغی، زمین برای دو سال در استان تامین شده و مشکلی بابت تامین زمین نداریم.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه مطالعه بافت فرسوده در ۵ شهر خراسان شمالی انجام شده است، گفت: در شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان علاوه بر طرح مطالعاتی، برنامه اقدام مشترک مصوبه ملی نیز وجود دارد.

وی افزود: پیگیری های لازم برای شهرهای گرمه و جاجرم نیز در حال انجام است تا مصوبه ملی گرفته شود.

این مقام مسئول توضیح داد: از ۲۲۸ هزار و ۹۳۱ نفر ساکنان بجنورد، ۸۶ هزار و ۵۶۶ نفر در محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: از ۸۲ هزار و ۶۸۹ نفر ساکن در شیروان، ۳۱ هزار و ۱۴۸ نفر در محلات مذکور در حال زندگی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین از ۵۹ هزار و ۴۹۰ ساکن در اسفراین، ۱۷ هزار و ۳۲۷ نفر در محلات هدف بازآفرینی شهر زندگی می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha