• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400112418797
  • خبرنگار : 50295

استقبال طارمی‌ها از تزریق دز سوم واکسن کرونا

استقبال طارمی‌ها از تزریق دز سوم واکسن کرونا

ایسنا/زنجان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم گفت: در حال حاضر ۴۳ درصد از جمعیت شهرستان طارم دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

ارشد بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت کرونایی قرمز شهرستان طارم، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیماران سرپایی کرونا در شهرستان طارم به شدت افزایش یافته و تعداد آن‌ها نزدیک به ۴۰۰ نفر در سطح شهرستان است. همچنین تعداد بیماران بستری کرونایی شهرستان نیز روند افزایشی داشته‌ است ولی خوشبختانه در ۲ ماه اخیر فوتی کرونایی در شهرستان وجود نداشته‌ که این عامل از تاثیرات تزریق واکسن است.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در شهرستان طارم و با بیان اینکه میزان تزریق دز سوم واکسن در شهرستان پایین است و مردم باید تزریق دز سوم را جدی گیرند، افزود: ۹۲ درصد از جمعیت شهرستان طارم دز اول، ۸۴.۲ درصد دز دوم و ۴۳ درصد از مردم شهرستان دز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه واکسیناسیون در شهرستان طارم در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود، تصریح کرد: از بین ۵ هزار و ۹۵۲ کودک ۵ تا ۱۲ سال طارمی، ۸۱۴ نفر یعنی ۱۳.۷ درصد واکسن خود را دریافت کرده‌اند و حضور والدین برای برای تزریق واکسن کودکان الزامی است.

بهرامی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان طارم کاهش یافته‌ است، ادامه داد: به مسئله رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان ورود جدی کرده‌ایم و حتی یک تالار نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌ است و تالارها در نظر داشته‌ باشند که تنها با ۳۰ درصد ظرفیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند وگرنه پلمب خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم درباره کانون‌های آلوده کرونا در شهرستان طارم، عنوان کرد: در حال حاضر امیکرون در همه نقاط شهرستان وجود دارد و شهر آب‌بر، گیلوان، چورزق، قارقلی چم و زهتر آباد مناطقی هستند که میزان ابتلا به ویروس نسبت به جمعت ‌آن منطقه بیشتر است.

وی با بیان اینکه تست pcr در شهرستان طارم فقط از افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: همه افرادی که علائمی مانند سرماخوردگی دارند قطعا خود را با رعایت همه جوانب و دستورالعمل‌های بهداشتی به مدت ۵ روز قرنطینه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha