• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400112318073
  • خبرنگار : 30054

کرکره برقی و کاربردهای آن

کرکره برقی و کاربردهای آن

یکی از انواع درب اتوماتیک، کرکره برقی می باشد که امروزه استفاده آن، بسیار رایج شده است. کاربرد کرکره برقی در مکان های مختلفی مانند مغازه ها، درب پارکینگ، مراکز تجاری و… می باشد که مزایای بسیاری را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اسمارتکو، در این متن  قصد داریم مطالبی در مورد کرکره برقی چیست ارائه دهیم. پس همراه ما باشید  و یا می توانید با کارشناسان ما با شماره ۰۲۱۵۵۴۴۶۶۹۰ تماس بگیرید.

کرکره برقی چیست؟

در گذشته شاهد استفاده از کرکره های دستی و قدیمی بودیم که از آهن ساخته می شدند و مقاومت کمی در برابر عوامل محیطی داشتند. به همین دلیل، با مرور زمان، نوعی از درب اتوماتیک با نام کرکره برقی جایگزین کرکره های دستی و قدیمی شد.

کرکره برقی از طریق موتور دانکر آلمان کرکره برقی و به طور عمودی، حرکت می کند. به طور کلی کرکره برقی، شکل مدرن و پیشرفته کرکره های دستی می باشد که از امنیت بالایی برخوردار است.

همچنین کاربرد این نوع از درب اتوماتیک در فضاهای داخلی، دارای اهمیت بالایی می باشد. زیرا می توان از طریق آن، باز و بسته کردن درب و پنجره ها را مدیریت کرد.

جنس کرکره برقی از آلومینیوم بوده و به دلیل رنگ آمیزی های مختلف و کاربری آسانی که دارد، از استقبال افراد مواجه شده است. لازم به ذکر است که اهرم و تجهیزات الکترونیکی به کار رفته در کرکره برقی، قابلیت تنظیم و برنامه نویسی را دارد. بنابراین شما می توانید از طریق تنظیم اهرم و لوازم الکترونیکی، زمان باز و بسته شدن آن را تنظیم کنید.

اجزا و قطعات تشکیل دهنده کرکره برقی:

●تیغه کرکره برقی

●محفظه کرکره برقی

●رول کرکره برقی

●ریل کرکره برقی

●ریموت کرکره برقی

●کنترل پنل کرکره برقی

کرکره برقی و کاربردهای آن

مزایای کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی به دلیل مزایا و کاربردهای خوبی که دارد، مورد استقبال کاربران قرار می گیرد. برخی از مزایای آن عبارت اند از:

●دارای استحکام و مقاومت بالایی بوده و ضد زنگ می باشد.

●آلودگی صوتی را کاهش می دهد.

●کاربری راحت و آسانی دارد.

●فضای کمی را اشغال می کند.

●دارای قفل الکترومکانیکی است.

●قابلیت شستشو داشته و امکان استفاده در ابعاد مختلف را دارد.

●امنیت بالایی دارد و ضد سرقت است.

●در شرایط آب و هوایی مختلف، می‌توان از آن استفاده کرد.

●از طول عمر و دوام بالایی برخوردار است.

●با استفاده از ریموت کنترل، باز و بسته می شود و از نیروی الکتریکی به جای نیروی انسانی، استفاده می کند.

کرکره برقی و کاربردهای آن

انواع کرکره برقی:

کرکره برقی در انواع و دسته بندی های مختلفی، وجود دارد که در ذیل به بیان برخی از آن ها می پردازیم:

●کرکره برقی پارکینگی: کاربرد این نوع از کرکره برقی، برای درب پارکینگ است. جنس کرکره برقی پارکینگی از آلومینیوم یا فولاد بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.

●کرکره برقی پنجره: از این نوع کرکره برقی در ساختمان های لوکس و مدرن استفاده می کنند. کرکره برقی پنجره، عایق صدا، گرد و خاک، حرارت بوده و دارای کاربری آسانی می باشد. همچنین در انواع موتورها تولید می شود.

●کرکره برقی پلی کربنات: این نوع از کرکره برقی شامل انواع مختلفی مانند کرکره برقی پلی کربنات لوله استیل، لوله آلومینیوم، کرکره برقی پلی کربنات اکسترا با قطعات شیار آلومینیوم و… می باشد.

●کرکره برقی فلزی یا آلومینیومی: کرکره فلزی نیز دارای انواع مختلفی از جمله تیغه کرکره برقی ۶ سانتی، ۸ سانتی، ۱۰ سانتی، ۱۲ سانتی، ۱۴ سانتی می باشد که ویژگی هایی مانند مقاومت بالا در برابر ضربه، تنوع رنگ، تحمل زیاد در برابر حرارت و… را شامل می شود.

●کرکره برقی صوتی: این کرکره برقی عایق صدا بوده و به همین دلیل کاربرد بسیار مناسبی در مکان های حساس به صدا دارد. از کرکره برقی صوتی در اماکنی مانند فضاهای صنعتی، اداری، مسکونی، تجاری و… استفاده می شود.

قیمت کرکره برقی:

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کرکره برقی در انواع مختلفی تولید می شود که هر یک ویژگی ها و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. بنابراین دارای قیمت متفاوتی از یکدیگر می باشند و نمی توان قیمت واحدی برای تمامی آن ها بیان کرد.

به طور کلی قیمت کرکره برقی به عواملی مانند نوع موتور، نوع تیغه، جنس آن، برند، طرح، رنگ و کیفیت و.. بستگی دارد. همچنین کرکره های با رنگ سفید دارای قیمت پایینی می باشند ولی این دلیل بر کیفیت پایین آن نمی باشد. زیرا همواره سعی شده است تا کیفیت آن ها حفظ شود.

نتیجه گیری

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و فراهم شدن تجهیزات برای رفاه و آسایش اشخاص، کرکره ها نیز مجهز شده و نوع پیشرفته آن ها در اختیار افراد قرار گرفته است. کرکره برقی از طریق موتور، کار کرده و با استفاده از یک ریموت کنترل، باز و بسته می شود. این نوع کرکره ها به دلیل کاربری راحت و مزایای بسیاری که به همراه دارند، جایگزین کرکره های معمولی گذشته شده اند.

انتهای رپرتاژ آگهی