• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400112317590
  • خبرنگار : 50136

متخصص بیماریهای عفونی:

دوز سوم واکسن کرونا ٧٠ الی ٩۵ درصد در پیشگیری موثر است

دوز سوم واکسن کرونا ٧٠ الی ٩۵ درصد در پیشگیری موثر است

ایسنا/آذربایجان غربی دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی بر لزوم تکمیل واکسیناسیون تاکید کرد.

دکتر جلیلی موسوی در گفت و گو با ایسنا با تاکید براینکه واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی لازم و ملزوم و مکمل هم هستند، افزود: واکسیناسیون و تکمیل آن ( دریافت ٣ دوز) لازم است ولی کافی نیست و رعایت دستور العمل های بهداشتی باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: بررسی ها در دو هفته اخیر (٧ لغایت ٢٢ بهمن ماه ) بیانگر اینست که از مجموع ٢٧١ نفر بیمار بستری در بزرگترین مرکز کرونایی استان ٣٨ نفر (١۴ درصد) هیچ واکسنی نزده اند،  ٢٠ نفر (٧/٣ درصد) دوز اول؛ ١٢٢ نفر (۴۵ درصد) دوز دوم  و ٩١ نفر ( ٣٣/۵ درصد) دوز سوم را دریافت کرده اند.

موسوی خاطرنشان کرد: واکسن دوز دوم حدود ٣٠ درصد و دوز سوم ٧٠ الی ٩۵ درصد در پیشگیری موثر است.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: اگرچه واکسیناسیون ممکن است تا حدودی مانع ابتلا شود اما مهم ترین عمل واکسن در پیشگیری از شدت بیماری و فوت است به طوری که ٨٨ درصد فوتی ها هیچ واکسنی نزده اند و فقط ٠/٣ درصد دوز سوم را زده بودند.

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به آخرین وضعیت بستری و موارد فوتی ناشی از کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۵۰۳ بیمار سندرم حاد تنفسی در استان بستری هستند که از این تعداد ۳۲۱ مورد مشکوک ومابقی با قطعیت مبتلا هستند.

وی از ثبت ۲ مورد فوتی در اثر کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبرداد و اظهار کرد: ۷۲۸۶ نفر در اثر ابتلا به کرونا دراستان جان خود را از دست داده اند.

دکتر موسوی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ میلیون و ۵۳۹ هزار و۶۳۶ دوز واکسن در بین واجدین شرایط در استان تزریق شده است.

وی یادآور شد: واکسیناسیون و رعایت دستور العمل ها، هم حق النفس و هم حق الناس هستند؛رعایت نکردن انها ظلم به خود و ظلم به دیگران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha