• پنجشنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400112116706

بستری شدن ۲۷۸ مبتلا به کرونا در فارس/حال وخیم ۱۱۷ بیمار

بستری شدن ۲۷۸ مبتلا به کرونا در فارس/حال وخیم ۱۱۷ بیمار
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس به استناد آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی یک شبانه روز گذشته ۲۷۸ بیمار مبتلا به کرونا، در بیمارستان‌های فارس بستری شدند.

آخرین آمارها از وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس نشان‌دهنده تداوم روند صعودی پرسرعت موارد ابتلا به این بیماری و افزایش شمار فوت شدگان روزانه است؛ حال آنکه هنوز سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به سطح ایده‌آل آن نرسیده است.

این آمارها نشان دهنده شناسایی ۵۷۱ هزار و ۵۵۶ بیمار مثبت قطعی با انجام بیش یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۴۸۱ تست تشخیص ملکولی و سریع در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا صبح روز پنجشنبه ۲۱ بهمن است.

برابر این اطلاعات، طی ۲۴ ساعت گذشته و با بستری ۲۷۸ بیمار جدید، شمار موارد بستری به دلیل ابتلا به کروناویروس در فارس به ۱۰۷۸ نفر افزایش یافته که در این بین، ۱۱۷ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی تحت مراقبت‌های ویژه درمانی هستند.

آمارهای علوم پزشکی شیراز همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۵۵۷ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۳۹ هزار و ۲۶۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

براساس این گزارش، مجموع دُزهای تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به هفت میلیون و ۶۳۴ هزار و ۹۴۷ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۱۰ هزار و ۲۲۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۳۱ هزار و ۳۰۳ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۴۱۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha