• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400112016165
  • منبع : نمایندگی مازندران

۸۴ درصد ناوگان سنگین مازندران معاینه فنی دارند

۸۴ درصد ناوگان سنگین مازندران معاینه فنی دارند

ایسنا/مازندران رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: ۸۴ درصد ناوگان های سنگین و نیمه سنگین استان در آزمون های معاینه فنی قبول شده و کارت معاینه فنی دریافت کردند.

ناهید شهرامی نیا در جمع خبرنگاران از صدور بیش از ۵۵ هزار برگ معاینه فنی خودروهای سنگین در استان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون از تعداد ۶۶ هزار و ۲۵۹ خودروی سنگین که به مراکز مذکور مراجعه کردند، تعداد ۵۵ هزار ۸۰۷ خودرو موفق به اخذ معاینه فنی شده و تعداد ۱۰ هزار ۴۵۲ خودرو نیز مردود اعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: مازندران دارای ۶ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین فعال در شهرستان های نوشهر، آمل، قائمشهر، ساری، گلوگاه و نکا است که به منظور ارتقای ایمنی تردد جاده ای و کاهش میزان آلودگی هوا، این مراکز زیر نظر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تاسیس و راه اندازی شده اند تا به صورت مکانیزه و بدون دخالت کاربر، نسبت به کنترل فنی خودروهای سنگین اقدام و برای آن دسته ازخودروهایی که فاقد نقص فنی هستند برگه معاینه فنی صادر کنند.

 شهرامی نیا با بیان اینکه ۸۴ درصد از ناوگان های سنگین و نیمه سنگین استان در آزمون های معاینه فنی قبول شده و برگ معاینه فنی دریافت کرده‌اند، اعلام کرد: در مراکز فوق الذکر، علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور صورت می پذیرد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران تصریح کرد : با توجه به متصل بودن تمامی مراکز به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) نتایج حاصل از تست خودروها رصد شده و در صورت عدم وجود مشکل گواهی معاینه فنی صادر می‌شود

شهرامی نیا افزود: با توجه به ارتباط سامانه معاینه فنی با سامانه صدور بارنامه و صورت وضعیت، خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند، قادر به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت جهت نقل و انتقال مسافر در محورهای مواصلاتی نخواهند بود.

وی اظهار کرد: امیدواریم با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آن ها گام موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش آلودگی های زیست محیطی برداشته شود .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha