• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400112015836
  • خبرنگار : 50295

خانه هلال روستایی؛ پل ارتباطی میان مردم و جمعیت هلال‌احمر

خانه هلال روستایی؛ پل ارتباطی میان مردم و جمعیت هلال‌احمر

ایسنا/زنجان معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: حضور جوانان و صاحب‌نظران در خانه‌های هلال موجب افزایش کیفیت فعالیت‌های امدادی و بشردوستی در روستا می‌شود.

علی منفرد ظهر امروز (۲۰ بهمن‌ماه) در آیین افتتاح خانه هلال در روستای گوهر و سانسیز طارم با بیان اینکه خانه‌های هلال با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند و اعضا خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش‌دیده است، اظهار کرد: خانه هلال روستایی به‌ عنوان پل ارتباطی بین مردم و جمعیت هلال‌احمر هستند.

وی افزود: با ایجاد خانه هلال زمینه مشارکت مردم در فعالیت‌های بشردوستانه هلال‌احمر فراهم می‌شود. همچنین حضور جوانان و صاحب‌نظران در خانه‌های هلال موجب افزایش کیفیت فعالیت‌های امدادی و بشردوستی در روستا می‌شود.

این مسئول تصریح‌ کرد: خانه هلال در راستای آموزش در همه سطوح برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال‌احمر راه‌اندازی و افتتاح می‌شوند، یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر ترویج فرهنگ کمک به هم‌نوع و همکاری در تسکین آلام بشری بوده که از وظایف خانه‌های هلال روستایی به شمار می‌رود.

منفرد ادامه داد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان از اهالی روستا، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، کارگروهی توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستاها و محلات، از اهم فعالیت‌های خانه هلال در روستاها خواهد بود.

در ادامه این مراسم، فرماندار طارم نیز با اشاره به نقش آموزش و توانمندسازی داوطلبان خانه‌های هلال در روستاها، بر تکمیل، تجهیز و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های خانه‌های هلال در راستای بهره‌مندی همه افراد جامعه، عنوان کرد: تشکیل خانه‌های هلال در روستاها ظرفیتی مناسب برای مدیریت بحران‌ها و مقابله و پیشگیری از حوادث است.

رضاعلی انبارلو گفت: تشکیل خانه‌های هلال در روستاها و آموزش‌های همگانی باعث می‌شود خود مردم حوادث و سوانح را تا رسیدن نیروهای امدادی و ارائه خدمات، مدیریت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر طارم نیز با بیان اینکه خانه هلال در هر منطقه‌ای زمینه هم‌افزایی در حوزه اجتماعی و محرومیت‌زدایی را فراهم می‌کند، اظهار کرد: خانه‌های هلال برای توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث و تشکیل گروه‌های واکنش سریع شهری و روستایی راه‌اندازی می‌شوند.

سید باقر حسنی با بیان اینکه اعضای مستقر در خانه‌های هلال، سفیران هلال احمر در کشور هستند و خانه‌های هلال به شکل کاملاً مردمی و داوطلبانه اداره می‌شوند، خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌های خانه هلال، داوطلب‌محور و بر اساس ظرفیت‌های انسانی موجود در شهر و روستا انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha