• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400111915284
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل خبرداد:

رشد ۲۶۸ درصدی اعتبارت بخش درمان تامین اجتماعی اردبیل

رشد ۲۶۸ درصدی اعتبارت بخش درمان تامین اجتماعی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: اعتبارات بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی استان اردبیل از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ از رشد ۲۶۸ درصدی برخوردار بوده است.

قادر برجی ۱۹ بهمن در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۸ درصد از جمعیت استان اردبیل به میزان ۶۰۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱.۶ میلیون نفر مراجعه به مراکز ملکی تامین اجتماعی در استان اردبیل انجام شده است که این تعداد بیش از ۲.۵ برابر بیمه‌شدگان می باشد.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل اعتبارات بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی استان از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ از رشد ۲۶۸ درصدی برخوردار شده است به طوری که اعتبارات بخش تغییرات اساسی نیز از ۶۰۰ میلیون تومان سال ۹۶ به ۷.۴ میلیارد تومان رسیده است.

دکتر برجی با اشاره به اینکه در سال‌جاری اعتبار مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل ۷۳۰ میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها اعتبار مورد نیاز این حوزه در سال ۱۴۰۱ به میزان یک هزار میلیارد تومان می باشد.

وی با اشاره به عمل های جراحی بیمارستان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر به بیمارستان سبلان و هم‌چنین ۱۲۰ هزار نفر به اورژانس مراجعه کرده‌اند و تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی انجام گرفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۲۱۰ تخت بیمارستانی فعال در استان اردبیل وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد ۲۰۶ تخت مربوط به حوزه تامین اجتماعی استان می باشد و در حالی که تعداد بیمه‌شدگان و افراد تحت پوشش این سازمان در استان اردبیل از سال ۷۵ تا امروز رشد ۳۰۰ درصدی داشته اما زیرساخت‌های استان در این بخش توسعه نیافته است.

وی اقدامات توسعه‌ای در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل را یادآور شد و گفت: در شهرستان اردبیل که به عنوان مرکز ریفرال استان است ۵۳ درصد جمعیت به تعداد ۳۱۸ هزار و ۹۹۴ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد.

برجی از جمله اقدامات انجام یافته در شهرستان اردبیل را افتتاح بخش همودیالیز با ۱۱ تخت و اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان که به صورت دوشیفت صبح و عصر، توسعه اورژانس بیمارستان سبلان با اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و افزایش تخت‌های آن از ۱۰ تخت به ۳۶ تخت، افتتاح بخش سنگ‌شکن بیمارستان سبلان اردبیل با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان، شروع عملیات احداث درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان سبلان به مساحت ۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

تشریح وضعیت بیمارستان های تامین اجتماعی در شهرستان های استان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل  به اشاره به اقدامات انجام یافته در شهرستانهای استان گفت: در شهرستان پارس‌آباد ۵۲ درصد مردم به تعداد ۹۲ هزار و ۵۳۲ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. به طوری که برای خدمات رسانی به بیمه شدگان این شهرستان اقداماتی هم‌چون استانداردسازی بخش زایمان و بخش مردان بیمارستان ارس، راه‌اندازی سیستم تهویه مطبوع در این بیمارستان، شروع عملیات بازسازی بخش زنان و اطفال، استقرار دستگاه اکسیژن‌ساز و ... انجام یافته است.

وی ادامه داد همچنین در کنار آن ایجاد مرکز تصویربرداری با اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی، اجرای سیستم تهویه مطبوع بیمارستان سبلان اردبیل و ارس پارس‌آباد با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان و هم‌چنین استقرار وستگاه ام‌.آر.آی و ... از دیگر اقدامات در این حوزه به شمار می رود.

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با اشاره به وضعیت شهرستان گرمی نیز گفت: در این  شهرستان ۲۸ هزار و ۶۶ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و درمانگاه موجود در این شهرستان متناسب با نیازها و در شأن مراجعه‌کنندگان نبود و ساخت درمانگاه جدید در این شهرستان نیز در دستور کار قرار دارد و اما تا به امروز زمین مورد نیاز تحویل داده نشده و در صورت تحویل زمین عملیات ساخت این درمانگاه نیز آغاز می‌شود.

برجی همچنین با اشاره به وضعیت بیمارستان شهرستان مشگین شهر گفت: در این شهرستان ۴۵ درصد از مردم به تعداد ۶۶ هزار و ۲۷۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و میانگین سرانه تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان با ۱.۱ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر پایین‌تر از میانگین کشوری و استانی (۱.۹ تخت) است، به طوری افزایش تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان یکی از اصلی‌ترین نیازهای کنونی است.

به گفته وی در ۲ سال اخیر راه‌اندازی دستگاه سونوگرافی، تبدیل دستگاه رادیوگرافی آنالوگ به دیجیتال، بازسازی سیستم تاسیساتی و حرارتی مرکزی و ... با اعتبار ۸ میلیارد تومانی از جمله اقدامات انجام یافته در شهرستان مشگین‌شهر بوده است.

برجی با بیان اینکه در شهرستان خلخال نیز ۳۷ هزار و ۶۲۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، یادآور شد: سازه کنونی درمانگاه این شهرستان جوابگوی مراجعه‌کنندگان نیست، به همین دلیل ساخت درمانگاه جدید در این شهرستان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در دستور کار قرار گرفته و با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی به مرحله اجرا می‌رسد.

وی تشریح کرد: مجوز مورد نیاز برای ساخت درمانگاه در شهرستان بیله‌سوار نیز دریافت شده و مکاتبات لازم برای تحویل زمین مورد نیاز برای ساخت درمانگاه در این شهرستان انجام یافته است.

برجی به آغاز عملیات اجرایی ساخت درمانگاه در شهرستان نمین بیان کرد و گفت: عملیات ساخت این پروژه فردا آغاز می‌شود و سال‌جاری نیز می‌توان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این درمانگاه جذب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha