• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400111915016

نزدیک شدن آمار بستری کرونا در فارس به هزار نفر

نزدیک شدن آمار بستری کرونا در فارس به هزار نفر

ایسنا/فارس با رشد سریع آمار موارد ابتلا به کروناویروس طی روزهای اخیر و پذیرش و بستری بیش از ۲۰۰ بیمار طی هر ۲۴ ساعت، آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس به هزار نفر نزدیک شده است.

براساس آمارهای اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی دو هفته گذشته، آمار تعداد بیماران مبتلا به کرونای نیازمند دریافت خدمات بستری در استان فارس به شدت افزایش یافته و به چهاررقمی شدن نزدیک شده است.

طبق آخرین آمار، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح سه‌شنبه ۱۹ بهمن، یک میلیون و ۹۷۵ هزار و ۶۲۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه و منتهی به شناسایی ۵۶۴ هزار و ۸۰۴ بیمار مثبت مبتلا به کروناویروس شده است.

این آمار حاکیست که با بستری ۲۱۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۹۹۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۱۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۳۱ هزار و ۱۰۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

شمار موارد فوت بر اثر ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس همچنان تک رقمی است و طبق آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در ۲۴ ساعت گذشته ۷ هم استانی دیگر در اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان در فارس به هفت هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

این گزارش حاکیست، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۵۹۹ هزار و ۱۴۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۰۴ هزار و ۶۶۰ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۲۷ هزار و ۹۰۴ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۵۷۶ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha