• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400111914731
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد؛

افزایش بستری بیماران کرونایی در اردستان

افزایش بستری بیماران کرونایی در اردستان

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در سه روز اخیر با افزایش چند برابری بیماران بستری کرونا مواجه شده‌ایم و تداوم این روند شرایط دشواری را به وجود می‌آورد.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سه روز اخیر با افزایش چند برابری بیماران بستری کرونایی در بیمارستان اردستان مواجه شده‌ایم و تداوم این روند با توجه به فصل سرما شرایط دشواری را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نگران ابتلای کودکان و نوجوانان به ویروس کرونا هستیم، افزود: نباید شک و تردیدی برای خانواده‌ها در تزریق واکسن بچه‌های ۹ سال به بالا وجود داشته باشد و باید هرچه زودتر فرزندان خود را علیه کرونا واکسینه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد افرادی که به ویروس اُمیکرون مبتلا می‌شوند، بدون علامت هستند، تصریح کرد: به دلیل ابتلای شدید مردم به ویروس اُمیکرون طبیعی است که آمار بستری بیماران افزایشی شود که این موضوع در اردستان قابل مشاهده است.

ذبیحی با بیان اینکه افراد واکسن نزده، سالمندان و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند بیشتر از دیگر افراد جامعه در خطر ابتلا هستند، افزود: طبیعتاً این گروه از افراد در خطر جدی درگیری ویروس کرونا هستند، ولی افراد دیگر جامعه هم احتمال کمتری برای درگیری دارند.

وی ادامه داد: عادی‌انگاری‌ها همواره در موضوع کرونا یک چالش بزرگ است، ولی اگر اکنون مشاهده می‌شود که کشور وارد موج ششم کرونا شد تنها به دلیل عادی انگاری مردم نیست و بیشتر به دلیل شدت شیوع اُمیکرون است. علت درگیری کشور ما در موج ششم کرونا وضعیت کرونای اُمیکرون بود که توانست در کوتاه‌ترین زمان تمام کشور را درگیر کند.

تعطیلی مدارس ابتدایی در وضعیت فعلی به نفع جامعه است

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: به طورکلی بچه‌های کم سن و سال و دانش‌آموز ابتدایی به دلیل اینکه واکسن کرونا نزدند بیشتر از دیگر گروه‌های سنی جامعه در خطر ابتلا قرار دارند و برای در امان ماندن از ابتلای کودکان باید در خانه بمانند و تعطیلی مدارس ابتدایی در وضعیت کنونی به نفع جامعه است.

ذبیحی با گلایه از عدم تعطیلی مدارس ابتدایی در شهر زواره، گفت: آموزش و پرورش تأکید دارد فقط مدارس شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارد تعطیل شود، ولی اکنون اُمیکرون برای گروه سنی ابتدایی واقعاً خطرناک است و تعطیلی مدارس ابتدایی باید تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه ستاد ملی معتقد است تا حد امکان محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرهای انجام نشود، خاطرنشان کرد: مشاهده می‌شود تاب‌آوری مردم در برخورد با کرونا کم شده که طبیعی است، اما اینکه فکر کنیم کرونا ریشه‌کن می‌شود اشتباه است، بلکه مردم باید با انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی یاد بگیرند با ویروس کرونا زندگی کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با ابراز نگرانی از کاهش کمتر از ۵۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شهرستان، گفت: چیزی که ما را تهدید می‌کند، ساده‌انگاری مردم است که فکر می‌کنند چون واکسن زده‌اند دیگر چیزی آن‌ها را تهدید نمی‌کند و نیازی به ماسک زدن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی نیست، که همین امر به ما ضربه می‌زند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha